رمز موفقیت کنکوری ها در دقیقه نود و لحظه آخر

رمز موفقیت کنکوری ها در دقیقه نود و لحظه آخر

رمز موفقیت کنکوری ها

مطلب زیر اختصاص دارد به رمز موفقیت کنکوری ها که در لحظات آخر میتواند این راهکارهای ارائه شده به آنها کمک شایانی برا ی کسب موفقیت بیشتر داشته باشد در زیر به چند قانون بسیار مهم اشاره شده است.

با این حال، به اعتقاد بسیاری از مشاوران تحصیلی این ایام یکی از زمان های استراتژیک کنکور است که در این آخرین روزهای مانده به کنکور توجه به چند نکته ظاهرا ساده، اما بسیار تاثیرگذار برای رسیدن به موفقیت لازم به نظر می‌رسد. امید است با دقت در آن ها و به کاربستن این نکات، از زحماتی که در طول یکسال اخیر کشیده اید نتیجه بهتری به دست بیاورید.

 

درس و مبحث جدید را کلا فراموش کنید

وظیفه شما در دو هفته باقیمانده به کنکور، دوره و مرور مطالبی است که قبلا مطالعه کرده و آن ها را فرا گرفته اید.
در این زمان از مطالعه کتاب یا مبحثی برای نخستین بار پرهیز کنید چرا که دیگر زمان فراگیری سپری شده است و برای تسلط کامل بر یک درس یا مبحث، چند مرحله یادگیری و آموزش، رفع اشکال، تست زدن و دوره مطالب آن درس را باید طی کرد که در مدت کوتاه باقیمانده مجال چنین کاری نیست و حتی چنین اقدامی در دروس ریاضیات و فیزیک برای داوطلب خطرناک است و می تواند موجب توقف کامل برنامه مرور دیگر دروس و نهایتا برهم زدن آرامش و تعادل روحی داوطلب در این زمان حساس شود.

 

ضعف هایتان را با مرور مجدد بیابید

بررسی دقیق تست های کنکور سراسری ۵ سال اخیر، نقش بسیار مهمی در آشنا شدن با نوع سوالات کنکور، بالا بردن دقت، سرعت و مدیریت زمان شما خواهد داشت و بعد از بررسی هر آزمون مرور مطالبی را که بیشترین تست های اشتباه و بدون جواب از آن ها بوده است در دستور کار خود قرار دهید.

 

درس های عمومی را روزانه مرور کنید

با توجه به این که دروس عمومی ماهیت حفظی دارند و احتمال فراموشی آن ها وجود دارد، مرور آن ها را در برنامه روزانه خود داشته باشید و هر روز حداقل یک مرور کوتاه به مهم ترین نکات هر کتاب انجام دهید. این کار در روزهای پایانی، نمره تست زنی شما در درس های عمومی را افزایش خواهد داد.

 

احساس فراموشی را جدی نگیرید

اگر احساس می کنید دچار فراموشی مطالب شده اید و این باعث نگرانی شما شده است به حدی که تمرکز کافی برای مطالعه و تست زدن را ندارید، بدانید این احساس کاملا طبیعی است و سعی کنید این ذهنیت را تکرار نکنید زیرا هیچ اطلاعاتی از حافظه شما خارج نمی شود و در موقع لزوم آن را به یاد خواهید آورد.

 

به موفقیت تان خوش بین باشید

متاسفانه در این روزها تعدادی از داوطلبان با وجود مطالعه خوب و آمادگی کامل به دلیل داشتن استرس عملکرد موفقی در کنکور نخواهند داشت. به همین دلیل توصیه می شود اعتماد به نفس داشته باشید و توانایی خود را دست کم نگیرید و بدانید کنکور یک امتحان عادی است و آرامش خود راحفظ کنید. همچنین در این ایام از هر عاملی که هیجان شما را تشدید می کند، اجتناب کنید.

 

خواب تان را از حالا تنظیم کنید

در روزهای باقیمانده سعی کنید حتما شب ها بین ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ بخوابید و صبح بین ۶ تا ۶:۳۰ بیدار شوید. بد نیست بدانید ابتدای صبح تقریبا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا سیستم اعصاب مرکزی شما آماده فعالیت و سرویس دهی شود بنابراین باید ساعتی بیدار شوید که ساعت ۸ کاملا آماده آزمون دادن باشید.

 

این روزها به شدت حواس تان به تغذیه‌تان باشد

سعی کنید در این مدت تغذیه سالم داشته باشید و از مصرف مواد غذایی ناسالم که ممکن است باعث ایجاد مسمومیت غذایی در فصل گرما شود، پرهیز کنید و به فعالیت های ورزشی که می تواند شامل چند حرکت کششی ساده یا پیاده روی باشد، نیز بپردازید. حفظ سلامتی تان در این روزها هرچند دست کم گرفته می شود اما در نتیجه تلاش های شما فوق العاده تاثیرگذار است.

 

کارت ورود به جلسه تان را به موقع بگیرید

با توجه به این که کارت های ورود به جلسه از ۲۰ تیر در سایت سنجش قرار خواهد گرفت در همان روز اول به دریافت کارت خود اقدام کنید که در صورت داشتن اشکال و مغایرت با مشخصات شما، زمان کافی برای رفع نقص داشته باشید سعی کنید یک یا دو روز قبل از آزمون، محل برگزاری آزمون خود را شناسایی کنید و به آن سری بزنید زیرا این کار  از لحاظ روحی باعث آرامش خواهد شد و روز آزمون، سردرگم آدرس آن نخواهید شد که باعث استرس شما شود.

 

به خدا توکل کنید

در این روزهای آخر با انگیزه پیش بروید و نتیجه کار را به خدا واگذار کنید و بدانید به همان اندازه که تلاش کردید، با توکل به خداوند نتیجه خواهید گرفت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *