روش های مقابله با سرطان کبد

روش های مقابله با سرطان کبد

برای مقابله با سرطان کبد از برخی روش های ساده می توانید کمک بگیرید. این سرطان کشنده ناشی از هپاتیت پدید می آید. برای پیشگیری از ابتلا به عفونت در کبد سعی کنید سبک زندگی سالمی در پیش بگیرید. به راهنمایی های پزشکی در این باره دقت کنید.

انجمن جهانی هپاتیت (WHA)در روز جهانی سرطان، خواستار برقراری استراتژی‌های هپاتیت جامع برای کمک به جلوگیری از سالانه ۸۰۰ هزار مرگ بر اثر سرطان کبد شد. براساس آمار، هر سال بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سطح جهان بر اثر سرطان کبد می‌میرند که هنوز دومین سرطان کُشنده در بین انواع سرطان‌ها به شمار می‌رود و بخش عمده‌ای از این مرگ‌های سرطانی کاملا قابل پیشگیری هستند. سرطان کبد به دو شکل اتفاق می‌افتد:

سرطان کبد اولیه که در خود کبد بروز پیدا می‌کند و سرطان کبد ثانویه که از اندام‌های دیگر بدن به کبد سرایت پیدا می‌کند. سرطان کبد اولیه، شایع‌ترین سرطان کبد در سراسر جهان است که می‌تواند به سبک زندگی نادرست افراد مرتبط باشد، اما این سرطان معمولا به علت عفونت طولانی‌مدت هپاتیت B یا هپاتیت C اتفاق می‌افتد و بیشتر مرگ‌های سرطانی هم از همین نوع هستند. چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند، این است که سرطان کبدناشی از هپاتیت ویروسی، ۱۰۰ درصد قابل پیشگیری است. در واقع،‌ واکسن‌های پیشگیرانه هپاتیت B در دسترس هستند و درمان‌های موثر هپاتیت C هم وجود دارند. با این‌حال، کمتر از یک درصد از بیماران مبتلا به هپاتیت C در سطح جهان به درمان ضدویروسی موثر دسترسی دارند و برای همین است که هزینه و امکان دسترسی به مداخلات پیشگیرانه و درمانی، دو مانع اصلی کاهش هپاتیت ویروسی و کاهش مرگ‌و‌میر بر اثر سرطان کبد به شمار می‌روند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *