رژیم غذایی کودکان دارای اضافه وزن 1

رژیم غذایی کودکان دارای اضافه وزن 1

رژیم غذایی کودکان دارای اضافه وزن ۱

اگر کودکی دارید که خیلی چاق هست و همان طور که می دانید چاقی عامل اکثر بیماری ها می باشد می خواهید به فرزندتان در کاهش وزن کمک کنید بخوانید در این پژوهش رژیم غذایی کودکانی دارای اضافه وزن .

تعداد کودکان مبتلا به اضافه وزن و چاقی در جوامع مختلف دنیا به طور روز افزون بالا می‌رود. از طرفی روند چاق شدن کودکان تا بزرگسالی هم ادامه دارد و ثابت شده چاقی در کودکی زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها در کودکی و بزرگسالی است. پس باید به فکر بچه‌ها بود. در این فرآیند مقصر هر کس یا هر چیزی که هست بالاخره در یک نقطه باید جلوی این روند گرفته شود و خیلی بهتر است که اصلا این روند شروع نشود. استفاده از رژیم‌های غذایی کم چرب- کم کربوهیدرات ، کم کربوهیدرات و پر پروتئین به علت ایجاد عوارض جسمی‌بعضا جببران ناپذیر به کودکان جایز نیست. به علاوه پیروی از این رژیم‌ها برای کودکان دشوار است و تجربه نشان داده تعداد کمی‌از کودکان و نوجوانان به آنها پایبند مانده‌اند.

در هر حال این مساله باید هدف قرار گیرد که تغذیه کودکان بهبود پیدا کند. با راهکارهای ساده می‌توان از اضافه وزن و چاقی کودکان پیشگیری کرد و به درمان آن کمک نمود.

رژیم غذایی کودکان دارای اضافه وزن ۱

چاقی فقط نتیجه مصرف زیاد چربی نیست بلکه مصرف زیاد شکر و پرخوری معمول هم از عوامل آن است. معمولا عامل اصلی در بالا رفتن آمار چاقی کودکی این حقیقت است که کودکان این روزها بیشتر از قبل کربوهیدرات به خصوص قندهای ساده می‌خورند مثل نان‌های سفید، آب میوه‌های صنعتی، نوشابه‌های گازدار، غلات صبحانه شکردار، چیپس‌های سیب زمینی، کیک‌ها، پای‌ها، آب نبات و شکلات و دیگر تنقلات شکردار.

دوری کردن از این غذاها به علاوه ورزش و تحرک بیشتر، بیشتر خو ردن غذاهای پرفیبر، دوری از غذاهای پرکالری و پر چرب، غذاهای حاوی چربی‌های ترانس و بیشتر از ۱۰٪ چربی اشباع به همراه مصرف نکردن شیرهای پرچرب و کوچک کردن اندازه پرس‌های غذای کودکان به آنها کمک می‌کند که پیرو یک رژیم غذایی سالم باشند.

رژیم غذایی کودکان دارای اضافه وزن ۱

بچه‌های کوچک برای رشد و نمو خود به چربی رژیم غذایی احتیاج دارند. مگر اینکه پزشک کودکان یا متخصص تغذیه یک رژیم غذایی کم چرب را برای کودک صلاح بداند. این عاقلانه است که دریافت چربی‌های اشباع (که شریان‌ها را مسدود می‌کنند) و چربی‌های ترانس (که برای قلب مضر هستند) را محدود کنیم اما تغذیه طولانی مدت از شیر بدون چربی و خوردن محصولات غذایی بدون چربی قبل از دو سالگی ممکن است برای بچه کمبودهای تغذیه‌ای ایجاد کند. بعد از دو سالگی هم دریافت ناکافی چربی همراه با اختلال در جذب مواد مغذی خاص است. مثل ویتامین E که یک آنتی اکسیدان مهم در محافظت بدن از آسیب‌های سلولی است. این بدان معناست که چربی‌های رژیم غذایی برای بدن لازم هستند. در ضمن دیگر ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین A ، D و K هم با اختلال جذب روبرو خواهند شد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.