سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان

سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان

می خواهیم در این بخش با سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان آشنا شویم این سبزیجات ویژگی های مختلفی برای سلامتی ما دربردارند به عنوان مثال برای افزایش سلامت قلب و کاهش التهاب در بدن مناسب می باشند.

بعضی‌ها فکر می‌کنند که رنگ سفید گل کلم به معنای این است که هیچ خاصیتی در این سبزیجات وجود ندارد، اما فریب چنین تصورات اشتباهی را نخورید. گل کلم مثل کلم بروکسل، سرشار از آنتی‌اکسیدان خاصی به‌نام ایزوتیوسیانات است که با کاهش التهاب مرتبط می‌شود. ضمن این‌که گل کلم، منبع عالی‌ای از ویتامین C محسوب می‌شودکه می‌تواند بخش زیادی از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین کند. در واقع، یک فنجان از گل کلم پخته‌شده حاوی ۵۵ میلی‌گرم از ویتامین C است. می‌توانید از گلم کلم به‌صورت پوره استفاده کنید، یا آن را همراه با سیر و نمک در سوپ بریزید، یا هر روش دیگری که ترجیح می‌دهید.

شاید فکر کنید که همیشه رنگ نارنجی می‌تواند نشان‌دهنده محتوای کاروتنوئید میوه یا سبزیجات باشد، اما لوبیا سبز دقیقا مثل سیب‌زمینی شیرین و کدو، مقدار زیادی کاروتنوئید برای بدن فراهم می‌کند! در واقع، لوبیا سبز دارای کلروفیل است که رنگ نارنجی را پنهان می‌کند و حالت سبز به این محصول می‌دهد. ضمن این‌که لوبیا سبز،‌ منبع خوبی از فیبر محسوب می‌شود که در هر فنجان به ۳ گرم می‌رسد. مزیت دیگر این لوبیاها، داشتن ویتامین B۶ است که با سلامت بهتر قلب مرتبط است. در نهایت باید اضافه کنیم که در بین انواع نخودها و لوبیاها، این لوبیا سبز است بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارد. می‌توانید لوبیا سبز را بخارپز کنید و با اضافه کردن چاشنی‌ها و ادویه‌های مختلف مثل کاری، طعم جذاب و تازه‌ای به دست بیاورید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.