نکاتی مهم برای سرحال بیدار شدن از خواب در صبح

نکاتی مهم برای سرحال بیدار شدن از خواب در صبح

 

سرحال بیدار شدن از خواب چگونه امکان پذیر است

اولین نکته در سرحال بیدار شدن از خواب به موقع خوابیدن در شب هنگام است. اگر بتوانید شب به موقع بخوابید صبح بهتر از خواب بیدار میشوید. سعی کنید:

شب قبل از خواب و هنگامی که در تخت خوابتان دراز کشیدید با موبایل و تبلت کار نکنید. چون این گجت ها خواب آرام را از شما می گیرند.

اتاق را کاملا تاریک کنید و بخوابید. استفاده از چراغ خواب های پر نور یکی از علل بد خوابی در شب است. نور حتی زمانی که چشم خود را میبندید اعصاب چشم شما را بیدار نگه میدارد. پس یا از چشم بند استفاده کنید و یا نور اتاق را کم کنید.

صبح زمانی که از خواب بیدار شدید مهمترین اشتباه این است که به خودتان بگویید ۵ دقیقه دیگر می خوابم و بعد بلند میشوم. چون در این حالت وارد چرخه خواب می­شوید و بدنتان برای وارد شدن به یک چرخه جدید شروع به کار می کند که قطعا بیش از ۵ دقیق است و زمانی که پس از ۵ دقیقه از جایتان برمی خیزید در واقع از وسط یک چرخه خواب برخاستید و بدنتان را دچار خواب آلودگی و خستگی کرده اید.

بلافاصله پس از بیدار شدن سراغ موبایل و کامپیوتر و تلویزیون نروید و به صفحه این وسایل خیره نشوید زیرا دچار خستگی چشم و خواب آلودگی میشوید.

به محض بیدار شدن چند حرکت ورزشی انجام دهید. منظور از حرکات ورزشی، حرکات خیلی پیچیده نیست همین که دستها را به سمت بالا بکشید و پاها را آرام بکشید و به اطراف تکان دهید چند حرکت ورزشی انجام داده اید. بدون اینکه دستتان را روی زمین بگذارید کمی گردن را به سمت پاها بکشید و سپس به آرامی بلند شوید.

بلافاصله شروع به مرتب کردن تخت خواب نکنید و یا حرکات خیلی سریع انجام ندهید چون بدن هنوز خودش را در حالت آمادگی قرار نداده است. از تخت پایین بیاید و با گام های آهسته به طرف آشپزخانه یا دستشویی بروید. صورتتان را با آب ولرم که رو به سردی است بشویید و سپس تخت را مرتب کنید. چون در غیر اینصورت ضربان قلبتان بسیار ناهمگون بالا میرود.

صبح به محض بیدار شدن کمی آب ولرم در صورت نداشتن ناراحتی معده بخورید و سپس به کارهای دیگر بپردازید.

قهوه در صبح اول وقت توصیه نمیشود. سعی کنید نوشیدنی دیگری انتخاب کنید.

سعی کنید وقتی بیدار شدید چرده ها را کنار بزنید و اتاق را تا حد امکان روشن کنید. تا بدن خود را با روشنایی روز وفق دهد و ساعت بیداری بدنتان شروع شود.

لبخند فراموش نشود حتی اگر به زور باشد. لبخند تاثیر زیادی در شادابی شما دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.