سرفه شبانه کودکان ناشی از چه بیماری میباشد؟

سرفه شبانه کودکان ناشی از چه بیماری میباشد؟

درمان سرفه شبانه کودکان

گاهی اوقات فرزندان بدون هیچ دلیل خاصی دچار بیماری می شوند که سرفه شبانه کودکان یکی از این بیماری ها میباشد و فقط در طول شب کودکان دچار سرفه می شوند که در مطلب زیر در مورد سرفه کودکان صحبت شده است.

همه ما با این مورد آشنا هستیم. حتما شما نیز در زندگی خود برای یکبار هم که شده با سرفه‌های شبانه از خواب بیدار شده اید. اما زمانی که یک کودک در شب سرفه می‌کند، تشخیص مشکل و دلیل ایجاد آن بسیار دشوار خواهد بود. در این مقاله قصد داریم دلایل بروز این سرفه را با هم مرور کنیم و روش‌هایی برای درمان آن بیان نماییم. پس همراه ما باشید.
دلایل سرفه شبانه:

سرفه‌های شبانه به عنوان یک موضوع طبیعی در کودک در نظر گرفته نمی‌شود. در بیشتر موارد چنین سرفه‌هایی به خاطر موقعیت خواب نامناسب بدتر می‌شود. سرفه‌های شبانه ممکن است نشان دهنده مشکلات متعددی در بدن باشد. زمانی که سرفه برای اولین بار در شب آغاز می‌شود ممکن است به خاطر مخاطی باشد که از رفلاکس ایجاد می‌شود. اگر کودک شما مریض است، سرفه کردن به تنهایی می‌تواند گلو و مسیرهای فوقانی را از مخاط و گرفتگی پاک کند. دلیل دیگری که برای سرفه شبانه وجود دارد شرایطی به نام ریفلاکس معده‌ای مروی یا ریفلاکس گاستروازوفاژیال(به معنی آسیب‌های موکوزی و نشانه‌های مزمن در اثر بازگشت غیرعادی محتویات و اسید معده به مری است) باشد. اما مهم ترین چیزی که باید در مورد سرفه مد نظر داشته باشید این است که آیا چنین سرفه ای مرتبط با ریه است یا خیر. اگر سرفه از طرف ریه آغاز می‌شود، نشانه‌هایی همچون مشکل در تنفس مشهود خواهد بود. شکم به طرف درون می‌رود و سپس بیرون می اید.عضلات بین دنده‌ها نیز با هر تنفس منقبض خواهد شد. گلو نیز با هر بار نفس کشیدن به داخل و خارج می‌رود و سوراخ بینی باز و بسته می‌شود. اگر چنین نشانه‌هایی در کودک وجود داشت، سرفه شبانه معمولا به خاطر ترشحات پشت بینی است و می‌توان آن را با پاک کردن مسیرهای هوایی فوقانی هدف قرار داد و معالجه نمود.
درمان سرفه‌های شبانه:
برای سرفه‌هایی که مربوط به سرماخوردگی است:

اگر سرفه کودک شما به خاطر سرماخوردگی است و به اندازه ای است که می تواند او را از خواب بیدار کند، می‌توانید از روش‌های متعددی برای تسکین درد استفاده کنید. مسیرهای هوایی کودک خود را با استفاده از قطره سالین که بدون نسخه تجویز می‌شود پاکسازی کنید یا از اسپری سالین استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از یک پزشک متخصص بخواهید با استفاده از فرآیند مکش محتویات مسیر بینی را پاکسازی نماید. اینکار با ابزارهای مخصوصی انجام خواهد شد. مطمئن شوید که اتاق کودک خود را به اندازه کافی مرطوب نگه می‌دارید. این امر به کودک شما کمک می‌کند مسیر هوایی نرم تر و بهتری داشته باشد.کودکانی که زیر ۱۲ ماه هستند و سرفه آن‌ها به خاطر سرماخوردگی است را می توان با یک قاشق چایخوری شربت ذرت درمان کرد. داروهای سرماخوردگی همچون سرکوب کننده‌های سرفه شبانه و ضداحتقان‌ها، کارساز و موثر نخواهند بود و می‌تواند برای کودکان زیر ۲ سال خطرناک باشد. FDA پیشنهاد می‌کند که از مصرف محصولات بدون نسخه سرماخوردگی و سرفه برای کودکانی که زیر ۲ سال قرار دارند خودداری شود. اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ شده باشد،می‌توانید بالش اضافی زیر سرش قرار دهید. بلند کردن زیر سر می‌تواند به پاکسازی مسیر بینی کمک کند.
برای سرفه‌هایی که مرتبط با رفلاکس هستند:

اگر سرفه کودک شما به خاطر رفلاکس اسید معده به مری (GERD) است، قوام دهنده در فرمول یا داروهای آنتی اسید ممکن است کارساز و موثر باشد. قوام دهنده در فرمول به والدین اجازه می‌دهد با مقدار کالری اندک، فرمول کمتری در اختیار کودک قرار دهند. آنتی اسید تجویز شده از طرف پزشک نیز می‌تواند برای درمان رفلاکس مورد استفاده قرار گیرد. مهم نیست دلیل ایجاد سرفه چه چیزی است. اگر سرفه کودک شما بیشتر از چند هفته طول بکشد یا با مواردی همچون تب، تنگی نفس، تنفس تند همراه باشد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
برای سرفه‌هایی که مرتبط با ریه هستند:

اگر فکر می‌کنید سرفه کودک شما به خاطر مشکلات ریوی است، باید این وضعیت را جدی بگیرید. در این شرایط با یک پزشک مشورت کنید تا بتوانید بهترین درمان موجود را اتخاذ نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.