راه هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا

راه هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا

 

مردمی که هر روز در معرض سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند –از جمله دکترها، خدمه هواپیما و معلمان- در مورد این موضوع می‌ دانند که چگونه سالم بمانند در حالیکه در اطرافشان افراد بیمار وجود دارند. روش‌های مورد پیشنهاد آنها برای شما نیز می تواند مفید باشد.

از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنید.

این روش شماره یک برای جلوگیری از ابتلا به آنفلونزا است.

دستانتان را بشوئید – زیاد بشوئید.

به گفته آلان پوسینکی، فارغ التحصیل رشته طب داخلی در بیمارستان دانشگاه جورج واشنگتن در واشنگتن دی سی، بدون در نظر داشتن کاری که به آن مشغولید، اگر با افرادی که بیماری مسری دارند ارتباط داشته باشید، باید دستانتان را بارها و بارها بشوئید.

او می گوید: «تا جائیکه می توانید دستانتان را بشوئید، این کار را خصوصاً در زمانیکه فردی مریض را می بینید حتی بیشتر انجام دهید». بسیار ساده به نظر می رسد امّا آب و صابون رقبای اصلی دکترها و پرستاران می باشند. برای خلاص شدن کامل از ویروس های بر روی پوستتان، باید بیش از ۲۰ ثانیه دستانتان را با صابون بمالید. پشت دست ها، بین انگشتان و زیر ناخن ها را حتما بشوئید. سردی یا گرمی آب مهم نیست، عمل مالش و شستن فیزیکی از بین برنده اصلی میکروب های بر روی دست است.

از ماده ضدعفونی کننده دست الکلی استفاده کنید.

اگر دسترسی به آب و صابون ندارید، ماده ضدعفونی کننده دست می تواند میکروب های سرماخوردگی و آنفلوآنزا را از بین ببرد.

از نزدیک شدن به افرادی که سرماخوردگی دارند بپرهیزید.

برای مثال، با آنها دست ندهید. تری رمی مدیر بخش پزشکی موسسه علوم پزشکی می گوید: «برای فرد بیمار توضیح دهید که برای جلوگیری از انتقال بیماری سرماخوردگی و آنفلونزا، من دست نمی دهم. اما سلام! از دیدنتان خوشحالم!، آنها مسلماً درک خواهند کرد».

راه هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا

اطرافتان را تمیز نگه دارید.

آماندا لانگ ماساژ تراپیست از مشتریانش می خواهد که اگر حالشان بد شده است در خانه بمانند و برای ماساژ به او مراجعه نکنند. اما محض اطمینان و برای اینکه از ابتلا به بیماری در امان بماند، دستگیره های در و کلیدهای برق را ضد عفونی می کند. او می گوید، «دقت بیشتر من باعث شد نتیجه بگیرم. من زمانیکه در دفتر کار می کردم بیشتر اوقات بیمار بودم. در آنجا مردم در ظرف های مشترک شکلات می خوردند و در جمع افراد زیادی بودند اما به میکروب ها اهمیتی داده نمی شد. اما اگر کار نکنم پولی به دست نمی آورم. به هر حال شغل من برای درمان من است نه دچار کردنم به سرماخوردگی و آنفلوآنزا ».

بِث گوگان پزشک متخصص در فلوریدای جنوبی، می گوید که به صورت روزانه محل کارش را با مواد ضدعفونی کننده و از بین برنده میکروب ها و ویروس ها تمیز می کند. «شاید بیش از حد به نظر برسد اما این طور نیست. این عمل در واقع نشان از هشیاری است. مهم است که به محیطمان نگاه کنیم و به این بنگریم که چه چیزی باید تمیز شود. تنها یک قطره نیاز است تا ضد عفونی انجام شود. همه چیز ممکن است از نظر ظاهری تمیز به نظر برسد اما در واقع تمیز نیستند»! دکتر گوگان دو برنامه برای برگشت به خانه در نظر دارد، اگر روز خلوتی را داشته باشد برنامه معمول خود را پی می گیرد اما اگر با بیماران زیادی در ارتباط باشد به محض رسیدن به خانه یونیفورم خود را در ماشین لباسشویی انداخته و دوش می گیرد.

سبک زندگی سالمی را انتخاب کنید.

«اردیس دی» متخصص بیماری های عفونی می گوید، بسیار مهم است که به سلامتی خود اهمیت بدهید. «به هر حال همه باید یک سری کارها را در طی روز انجام دهیم. در برنامه خود استراحت کافی در نظر بگیرید –که مردم آن را دست کم می گیرند- تغذیه مناسب داشته باشید، سیگار نکشید و آلرژی های خود را کنترل کنید، اگر حساسیت هایتان را تحت کنترل نداشته باشید قسمت فوقانی تنفسی شما متورم می شود، که به ویروس گرفتن سریعتر منجر می شود».

اختصاصی روزنه آنلاین


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *