سیاست های زن و شوهر ها در زندگی زناشویی و مشترکشان

سیاست های زن و شوهر ها در زندگی زناشویی و مشترکشان

سیاست های زن و شوهر در زندگی مشترک

مطلب زیر به سیاست های زن و شهر ها در زندگی مشترک و زناشوییشان پرداخته است که همسران با داشتن این سیاست ها میتوانند زندگی بسیار خوب و عالی داشته باشند.

انتخاب همسر و معیارهایی که دارید مهم ترین رکن زندگی مشترک تان است. عدم شناخت باعث می شود طلایی ترین کلید برای انتخاب را نداشته باشید و نتوانید شریک زندگی تان را درست انتخاب کنید. ممکن است فرد منزوی را که عاشق تنهایی است، انتخاب کنید.

معمولا این فرد منزوی در برخورد با دیگران و از جمله شریک زندگی اش نمی‌تواند هیجان مناسبی از خود نشان دهد. او بسیار کم‌حرف و بی‌توجه است و گاهی اوقات مرموز به نظر می‌رسد و همین موضوعی باعث می شود، شما برای این که دنیای درون او را کشف کنید، عاشقش شوید و در نهایت با او ازدواج کنید. دختر و پسر ازدواج کرده‌اند تا تنها نباشند اما بعد از مدتی یکی متوجه علاقه دیگری به گوشه‌گیری و انزوا می‌شود. سیاست های زن و شوهر

حال که با فرد  منزوی  ازدواج کرده اید، فردی که  دوست ندارد به مهمانی بیاید یا مهمان داشته باشد ، بیشتر دوست دارد تنها باشد. یک زندگی همراه شما و بچه هایش، چه باید بکنید؟ بهتر است اگر شریک زندگی تان فردی است که در لاک تنهایی اش فرو رفته با دنیای درونگراها و افراد گوشه‌گیر آشنا شوید تا با همسرتان به‌سوی رابطه بهتر قدم بردارید. سیاست های زن و شوهر

 

مردانه، با احساسات همسرتان بازی کنید

اغلب، درونگرایی و میل به رفتارهای گوشه‌ گیرانه به‌ طور اکتسابی به فرد رسیده است ولی اینطور هم نمی‌شود گفت که از دست همسر آگاه و دلسوز کاری ساخته نیست. اما در این میان احتمال اثرگذاری مردان در همسر منزوی‌شان بیشتر است؛ مثلا مردی به همسرش خبر یک مهمانی را می‌دهد اما زن خانه اعتراض می‌کند و می‌گوید چرا قرار گذاشتی؟ من علاقه‌ای به آمدن ندارم و… . در این شرایط مرد خانه کافی است به جای عصبانیت و توبیخ، دنیای احساساتی و شکننده همسرش را به یاد بیاورد و برای قانع کردن او از این راه‌ها کمک بگیرد :

در قدم اول به او این پیام را بدهد که او اولویت اول است و هر مهمانی‌ای فقط با بودن او خوش است. زنان گوشه‌گیر به تزریق اعتماد به نفس زیادی نیاز دارند. با تعجب بگویید که با وجود ویژگی‌های خاص او مثل ادب، هنر، سواد و… چه‌کسی بیشتر از او می‌تواند گل مجلس‌ باشد؟ به‌خودش سخت نگیرد تا متوجه علاقه همه به حضورش شود.
اگر فارغ از حرف‌های حضور در جمع، در رابطه خصوصی‌تان مرد جذاب و با محبتی باشید کم‌کم همسرتان به‌ خاطر جلب محبت بیشتر شما به اصلاح خودش هم نزدیک‌تر می‌شود.

 

همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

هیچ وقت با مقایسه کردن و مثال زدن زنان اجتماعی دیگر، راه پیشرفت اخلاق همسرتان را سد نکنید. اگر شما و همسرتان قرار است میزبان یک مهمانی باشید، این احتمال را بدهید که همسرتان اضطراب زیادی از مورد قضاوت قرارگرفتن توسط مهمان‌ها دارد. او را دوستانه درک کنید و قبل از حضور مهمان‌ها هرچه می‌توانید با آماده‌کردن شرایط و تأیید‌کردن کارهای خوب او خیالش را راحت کنید.

 

ریشه‌یابی انزوا

شاید رد پای میل به گوشه‌گیری را بشود در قبل از ۶‌ سالگی و نخستین ارتباط‌های اجتماعی افراد پیدا کرد. روش تربیت والدین، خُلق و ژنتیک خانوادگی، اعتماد به نفس و مهارت‌های خود فرد، ترس از تمسخر، داشتن اضطراب، هماهنگ نبودن سطح فرد با جمع اطراف او و بسیاری از عوامل دیگر در این عادت می‌توانند سهم داشته باشند.

 

آیا عادت است یا بیماری؟

در جریان معمول این عادت، همسر منزوی دست‌کم به میزان کمی می‌تواند درصورت لزوم به بیان احساساتش بپردازد. رودربایستی با دیگران و ناراحتی از حضور در جمع، جریان معمول و اصلی زندگی‌اش را به هم نریخته است و با قدری تخفیف می‌تواند رضایت دیگران را به‌دست بیاورد. این همسر اگرچه تنهایی را ترجیح می‌دهد اما با رنج زندگی نمی‌کند و هر‌وقت بخواهد می‌تواند «نه» بگوید، نظراتش را بیان کند و…

 

اما در شرایط بیمارگونه این عادت :

۱ – فرد نه میلی به ارتباط با همسر و خانواده‌اش دارد و نه لذتی از این روابط می‌برد.
۲ – همیشه فعالیت‌های انفرادی را انتخاب می‌کند.
۳ – روابط زناشویی با همسرش هم تحت‌تأثیر این عادت اوست.
۴ – از هیچ فعالیت و شادی‌ای لذت نمی‌برد.
۵ – تشویق و اعتراض دیگران برایش فرقی ندارد.
۶ – از نظر عاطفی همیشه سرد و بی‌اعتنا به اتفاق‌های اطراف است. در این شرایط باوجود همه سختی‌هایی که وجود دارد نیاز به ورود یک روانپزشک در رابطه شما وجود دارد.

 

سیاست‌های زنانه برای خوب شدن حال یک  مرد منزوی

اگر مرد زندگی تان در درونگرایی به سر می‌برد با عملی کردن نکته‌های زیر می‌توانید مهارت‌های روابط اجتماعی همسرتان را افزایش دهید:

به حریم خصوصی‌اش احترام بگذارید

تلاش برای اصلاح همسرتان را از احترام به حریم خصوصی او جدا کنید و اجازه دهید وقتی عصبانی، دلخور یا گرفتار است کمی با خودش تنها باشد. این احترام شما، در سایر مواقع حرفتان را مؤثرتر می‌کند.

 

غرور مردانه اش را حفظ کنید

خط قرمز همه روابطتان را با شوهر خود روی این مدار نگه دارید که او همان مردی است که قابل افتخار است. حفظ غرور مردانه همسرتان او را از اصرار و لجبازی روی عادت منزوی بودنش دور نگه می‌دارد. سیاست های زن و شوهر

 

نگویید که در جمع حرف بزن

همسرتان را مجبور نکنید که در جمع حرف بزند، دایره رابطه خصوصی شما با همسرتان آنقدر مهم است که اگر جذابیت، آرامش‌بخشی و تنوعش مدتی در دل همسرتان جا کند، قدرت ابراز خود را در او تقویت می‌کند و به‌طور غیرمستقیم شما را به خواسته‌تان می‌رساند.
اگر برعکس همسرتان، فردی فعال و اجتماعی هستید، تحمل گوشه‌گیری همسرتان برایتان سخت‌تر است اما این توانایی‌تان اگر مردانگی او را زیر سؤال ببرد، این انزوا می‌تواند اهرمی برای آزار شما به‌دست همسرتان شود. دنبال کشف توانایی‌های منحصربه‌فرد همسرتان باشید تا او هم حرفی برای گفتن داشته باشد. سیاست های زن و شوهر


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.