شدت یافتن علائم سرماخوردگی با برخی کارها

شدت یافتن علائم سرماخوردگی با برخی کارها

اگر می خواهید سرماخوردگی در بدنتان پیشروی نکند بهتر است با مواردی که بر این عارضه تاثیرگذار هستند آشنا شوید. استعمال دخانیات در این زمینه نقش مهمی ایفا خواهد کرد. همچنین مصرف خودسرانه داروها نیز می تواند باعث شدت یافتن این بیماری در بدنتان شود.

سیگار کشیدن، یکی از بدترین کارهایی است که همه علائم سرماخوردگی و خصوصا سرفه را تشدید می‌کند. همه افرادی که سیگار می‌کشند، مستقیما ریه‌های خودشان را آزار می‌دهند و به آن‌ها آسیب می‌رسانند. فراموش نکنید که در مواقع سرماخوردگی، ریه‌ها به‌خودی خود ملتهب هستند. بنابراین، سیگار کشیدن در چنین شرایطی، نتیجه‌ای جز تشدید التهاب و مشکلات ریوی ندارد. افراد مبتلا به سرماخوردگی، علاوه بر این‌که باید از سیگار کشیدن خودداری کنند،

باید از دود سیگار هم دور بمانند. قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران در شرایط سرماخوردگی می‌تواند به اندازه خود سیگار کشیدن مضر باشد. زیاده‌روی در استفاده از داروهای سرماخوردگی شکی نیست که بعضی از داروهای بدون نسخه مخصوص سرماخوردگی می‌توانند حال شما را بهتر کنند.

برای مثال، اسپری‌های ضداحتقان بینی یا انواع قطره‌ها می‌توانند گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی را تا حدود زیادی از بین ببرند. با این‌حال،‌ زیاده‌روی در مصرف این داروها می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد و درنتیجه علائم سرماخوردگی را بدتر کند. بنابراین، هیچ وقت در مصرف داروهای بدون نسخه مخصوص سرماخوردگی زیاده‌روی نکنید و همیشه به دستورالعمل مصرف آن‌ها توجه داشته باشید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *