چگونه شناگران تازه کار به شیوه صحیح شنا کنند

ورزش شنا:

چگونه شناگران تازه کار به شیوه صحیح شنا کنند

ورزش شنا

ابتدا درباره بوجود امدن ورزش شنا باید بگوییم شنا رقابتی در اروپا  با استفاده از  خزیدن جلو، سپس به نام کرال، در سال ۱۸۷۳ توسط جان آرتور کرال معرفی شد، سپس تقلید کردن آن از آمریکایی های بومی رواج یافت. شنا بخشی از اولین بازی های المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ در آتن بود

ورزش شنا :اگر قهرمان کلاس کیک بوکسینگ یا دوچرخه سواری هم باشید باز هم این احتمال وجود دارد که در نخستین جلسات ورزش های آبی به سرعت خسته شوید. به کار بردن تکنیک صحیح در شنا بیشتر از سایر ورزش های قلبی- عروقی اهمیت دارد. نکات زیر می تواند به حداکثر استفاده از تمرینات کمک کند.
  • اگر برای مدتی طولانی شنا نکرده اید چند جلسه آموزش ببینید. شناگران تازه کار بیشتر انرژیشان را صرف دست و پا زدن در آب می کنند.
  • تمرینات را به شکل متناوب انجام دهید. برای مثال فورا داخل استخر نروید تا ۲۰ طول را شنا کنید و بعد بیرون بیایید. به جای این کار ا بتدا ۴ طول را به آرامی و به قصد گرم کردن بدن شنا کنید سپس ۸ ست و در هر ست ۲ طول استخر را شنا کرده بین هر ست ۲۰ ثانیه استراحت کنید. می توانید چند طول اضافه هم از تخته ی شنا استفاده کنید. حرکات دست هم به صورت ترکیبی باشد با شنای آزاد کرال پشت، کرال سینه و پروانه عضلاتتان را به اشکال گوناگون تمرین دهید.
  • در کلاس شنای بزرگسالان نام نویسی کنید. منظور ما افراد ۱۸ سال به بالاست که هیچ کدام هم شناگر حرفه ای نباشند. فکر نکنید لازم است ماهی باشید تا عضو چنین کلاس هایی شوید. مربی شنا در هر جلسه تمرینات مختلفی به شما می دهد و در پایان مهارت های شما را ارزیابی می کند. مهم آن است که هم کلاسی هایی برای همراهی دارید. اصلا نگران کندی سرعتتان نباشید شما را با افراد هم سطح خودتان در یک گروه قرار می دهند. اگر دارای روحیه ی رقابتی هستید با افراد گروه مسابقه بدهید.
  • چگونه شناگران تازه کار به شیوه صحیح شنا کنند

ورزش شنا:اگر شنا را کسالت آور ولی در آب بودن را لذت بخش می یابید دویدن یا ایروبیک در آب را امتحان کنید. دویدن در آب یکی از پر فشارترین تمرینات است زیرا در هر جهتی که پاها را تکان می دهید با مقاومت آب روبه رو می شوید. این ورزش روشی فوق العاده مناسب برای دوندگان آسیب دیده است. زیرا نه تنها آسیبی به مفاصل نمی زند بلکه در تقویت قلب و عروق نیز بسیار موثر است. فکر نکنید ایروبیک آبی ویژه ی خانم های سالخورده است با داشتن یک مربی مجرب و برنامه ریزی صحیح می توانید تمرینات آبی فوق العاده پر زحمتی را انجام دهید. دویدن در آب حتی پر زحمت تر هم هست.

ورزش آبی

ورزش شنا:اگر با هدف تمرین ورزش های آبی شنا می کنید بهتر است بخش اعظم تمرینات را صرف شنای کرال جلو یا شنای آزاد کنید. سرعت این شنا بیشتر از انواع دیگر است و می توانید مسافت طولانی تری را شنا کنید. ضربه های دست را کوتاه نکنید بازوها به جلو و کاملا کشیده باشد.

ابتدا شست دست مثل چاقو سطح آب را می برد سپس تمام دست داخل آب شده و کاملا از کنار ران عبور می کند. دست هنگام خروج از آب به سمت خارج چرخانده می شود. این حرکت به دفعات در داخل و خارج آب و در طرفین بدن/ ران ها انجام می شود. طول ضربه های دست به اندازه ای باشد که در یک استخر ۲۰ متری بیشتر از ۲۵ ضربه نزنید. هر چه تعداد ضربات دست کمتر باشد بهتر است. قدرت ضربات دست شناگران حرفه ای به اندازه ای زیاد است که در استخر ۲۰ متری تنها ۱۱ تا ۱۴ بار از ضربه ی دست استفاده می کنند.

پاها را از باسن حرکت دهید و زانوها را خم نکنید. ضربه ی پا خیلی عمقی نباشد و سطح آب را نشکند. ضربه ی صحیح پا آرام و بدون شالاپ شلوپ است.

ورزش شنا:پس از هر دوبار ضربه ی دست از دهان نفس بکشید. می توانید سمت نفس کشیدن را به تناوب عوض کنید و پس از هر سه بار ضربه ی دست نفس بکشید. تا جایی که می توانید اکسیژن گیری کنید اغلب شناگران تازه کار به اشتباه پس از شش تا هشت ضربه ی دست نفس گیری می کنند که همین سبب خستگی زود هنگام می شود.

برای تنفس تمام بدنتان را تا جایی که دهان و بینی بیرون از آب بماند به یک سمت بچرخانید- فکر کنید بدنتان را به سیخ کشیده اند و برای کباب شدن باید بچرخید. برای نفس گیری سرتان را از آب خارج نکنید زیرا انرژی زیادی صرف این کار شده و از سرعتتان کاسته می شود


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *