ضعف در بویایی و کوتاه شدن طول عمر

ضعف در بویایی و کوتاه شدن طول عمر

اگر در سنین پیری به سر میبرید و از حس بویایی خوبی برخوردار هستید خوشحال باشید چون عمری طولانی دارید.افزایش سن می تواند باعث ضعف در بویایی افراد مختلف شود. ضعف در بویایی می تواند هشداری برای کاهش طول عمر یا ابتلای شما به آلزایمر باشد.

رابطه طول عمر و حس بویایی!

محققان می‌گویند افراد بالای ۶۵ سالی که همچنان قدرت بویایی خوبی دارند، طولانی مدت عمر خواهند کرد. با افزایش سن قدرت بویایی، شنوایی و بینایی و حتی چشایی افت می‌کند. در این میان قدرت بویایی حرف اول را می‌زند. بر اساس تحقیقی که به تازگی در مجله Nevrdogy منتشر شده است، افت سریع قدرت بویایی از کوتاهی عمر و بر پا بودن آن بعد از ۶۵ سال از طول عمر خبر می‌دهد.

محققان دانشگاه کلمبیای نیویورک پس از زیر نظر گرفتن ۱۱۶۹ مرد و زن بالای ۶۵ سال و امتحان ۴۰ بو توسط آنها و در نظر گرفتن سوابق پزشکی و سبک زندگی متوجه شدند احتمال مرگ در سالمندانی که دچار ضعف بویایی هستند در ۴ سال بعد از این آزمایش ۲/۵ برابر سالمندانی است که قدرت بویایی پابرجا و خوبی دارند. طی ۴ سال بعد از آزمایش ۳۴۹ سالمند فوت کردند که همگی قدرت بویایی ضعیفی داشتند. محققان می‌گویند در حال حاضر رابطه بین کاهش قدرت بویایی و مرگ در پی آن روی جوانان در حال بررسی است اما در کل به نظر می‌رسد افرادی که ضعف بویایی دارند ممکن است بیش از سایر افراد با مصرف مواد غذایی فاسد یا استشمام بوی گاز یا در اثر آتش سوزی فوت کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *