طرز تهیه جوجه ترش و شیرین یک غذای سنتی چینی

طرز تهیه جوجه ترش و شیرین یک غذای سنتی چینی

طرز تهیه جوجه ترش و شیرین

جوجه کباب در فرهنگ غذایی هر ملت جایگاه ویژه ای دارد در زیر طرز تهیه جوجه ترش و شیرین که یک غذای کاملا سنتی مربوط به چینی ها میباشد را برایتان قرار داده ایم. امیدوارم از طعم این جوجه کباب لذت ببرید.

با تکه های بزرگ جوجه آغشته به کره ، آناناس ،‌فلفل قرمز ، و دیگر سبزیجات می توانید این غذای سنتی چینی را برای اعضای خانواده تان تهیه کنید. سس این غذا ترش و شیرین است. توصیه می کنم برای این غذا یک دسر یا نوشیدنی چینی نیز تهیه کنید.

مواد لازم
۵۰۰ گرم جوجه بدون استخوان (ترجیحا سینه مرغ)
۱ تخم مرغ زده شده
۱ فنجان آرد بیسکویت
۳/۱ فنجان آب
۱ و ۲/۱ فنجان روغن آشپزی
ا لیوان آب آناناس
۳/۱ فنجان شکر
۴/۱ فنجان سس سویا
۴/۱ سرکه سیب شیرین
۲ قاشق غذاخوری نشاسته
۲ قاشق غذاخوری فلفل قرمز
۱ قاشق غذا خوری روغن آشپزی
۱ عدد فلفل دلمه ای بزرگ ، خرد شده
۴ عدد پیاز ، خرد شده
۲ فنجان گوجه خرد شده
برنج پخته شده

طرز تهیه جوجه ترش و شیرین
۱- جوجه ها را به اندازه  قطعات کوچک خرد کنید. در یک کاسه متوسط تخم مرغ را با آرد بیسکویت و آب مخلوط کنید. جوجه ها را با کره و مخلوط آغشته کنید.

۲- در یک ماهیتابه روغن آشپزی را بریزید و بگذارید تا داغ شود. جوجه ها را در روغن سرخ کنید ، بگذارید آنقدر سرخ شود تا به رنگ طلایی دربیاید. جوجه ها را از ماهیتابه بیرون بیاورید. روغن را خالی کرده و روغن جدید در ماهیتابه بریزید. در همین حال جوجه ها را در فر بگذارید تا داغ بماند.

۳- برای آماده کردن سس ، آناناس و آب آناناس را با هم مخلوط کنید. به اندازه ۱ و ۴/۳ فنجان آب به آن اضافه کنید. در یک کاسه دیگر شکر ، سس سویا ، سرکه سیب ، نشاسته و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید. حالا آناناس را اضافه کنید. سس را کنار بگذارید.

۴- روغنی که در ماهیتابه ریخته اید را داغ کنید. فلفل دلمه و پیاز را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در روغن داغ بگذارید سرخ شوند. حالا سبزیجات را اضافه کنید. سس را اضافه کنید بگذارید آنقدر بپزند تا سس بجوشد. حالا گوجه و تکه های آناناس را اضافه کنید. بگذارید ۲ دقیقه ای بپزند. جوجه را اضافه کنید. برنج پخته شده تان را آماده کنید. غذای شما آماده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.