طرز تهیه خوراک گل کلم مخصوص همراه با کدو خورشتی

طرز تهیه خوراک گل کلم مخصوص همراه با کدو خورشتی

طرز تهیه خوراک گل کلم مخصوص

در زیر طرز تهیه خوراک گل کلم مخصوص را برایتان قرار داده ایم این خوراک بسیار عالی و خوشمزه میباشد در ضمن در این خوراک از کدو خورشتی, سیب زمینی و دیگر سبزیجات استفاده شده است امیدوارم این خوراک عالی را تهیه کنید.

مواد لازم برای پنج نفر:

گل کلم                                  ۲پیمانه گل شده
کدوخورشی                            ۱عدد متوسط
قارچ                                       ۵عدد
گوجه فرنگی                           ۶عدد متوسط
سیب زمینی                          ۱عدد متوسط
نمک، فلفل، زردچوبه                به مقدار لازم
زعفران و روغن زیتون                به دلخواه

طرز تهیه خوراک گل کلم مخصوص
مواد را به میزانی که گفته شد تهیه کرده ، تمام آنها را خورد کنید و در قابلمه بریزید، سپس گوجه فرنگیها را که اگر دوست داشته باشید در غذا دیده شود خورد کنید وگرنه رنده کرده و با یک لیوان آب مخلوط کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.نمک و ادویه جات و زعفران آب کرده را بیفزایید و بگذارید به مدت یک ۱:۱۵ ساعت بپزد پس از زمان معین آن را با روغن زیتون سرو کنید.

مصرف گل کلم، احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های پروستات، سینه، روده، تخمدان و مثانه را کاهش می‌دهد. محققان کانادایی در بررسی‌های خود دریافتند مصرف نصف پیمانه گل کلم در روز، احتمال ابتلا به سرطان پروستات را تا ۵۲ درصد کاهش می‌دهد.

سرطان پروستات دومین عامل مرگ از سرطان در مردان آمریکا می‌باشد. هرساله ۵۰۰۰۰۰ مرد بر اثر سرطان پروستات می‌میرند که این آمار نسبت به هند که در رژیم غذایی خود از گیاهان خانواده براسیکا و ادویه‌جات استفاده می‌نمایند، بیشتر است. ترکیب گل کلم و زردچوبه بسیار خوشمزه و خوش طعم می‌باشد. بهترین راه برای تهیه این غذا به این صورت است که ابتدا گل کلم را تکه، تکه می‌کنیم و برای تقریباً ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را نگه می‌داریم. این مرحله سبب تولید فنیل ایزوتیوسیانات (phenethyl isothiocyanate) می‌شود که به کاهش رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. این ماده زمانی که گل کلم تکه شده باشد تولید می‌شود اما با گرم کردن آن تولیدش متوقف می‌گردد. مقداری زرد چوبه به آن اضافه می‌نماییم و روی حرارت ملایم با اضافه نمودن کمی سبزیجات به مدت ۵ دقیقه گرم می‌کنیم و سپس همراه با کمی نمک، فلفل و روغن زیتون آن را خوش طعم تر نمایید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.