طرز تهیه خورش ماست با روش کاملا هندی

طرز تهیه خورش ماست با روش کاملا هندی

طرز تهیه خورش ماست هندی

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه خورش ماست این خورش را با روش هندی میتوانید تهیه کنید . این خورش بسیار خوشمزه و عالیست و برای خوش عطر کردن این خورش از زعفران استفاده کنیم . امیدوارم که از تهیه این خورش بسیار عالی لذت ببرید و در مهمانی ها از این خورش استفاده کنید.

مرغ پاک کرده: ۱ عدد(در حدود ۱/۵ کیلوگرم)
ماست کیسه آب گرفته: یک کیلوگرم
پیاز سرخ کرده: ۲ قاشق سوپ‌خوری
گشنیز: ۲۵۰ گرم
زیره نیمه کوب: نصف قاشق غذاخوری
پودر سیر هاتی کارا: بمقدار ذائقه شما
زعفران سائیده گلستان: یک قاشق چای‌خوری
روغن: ۱۰۰گرم
نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

۱- مرغ را بعد از تمیز کردن و شستن،با یک لیوان آب و پیاز سرخ کرده،با حرارت ملایم می‌گذاریم بپزد. گشنیز را تمیز کرده، می‌شوئیم و ریز خرد می‌کنیم.سیر را کوبیده با گشنیز در روغن کمی‌سرخ می‌کنیم و آن را در ظرف مرغ می‌ریزیم. زیره را اضافه کرده، زعفران گلستان را در کمی‌آب جوش حل می‌کنیم . نصف آن را در مرغ می‌ریزیم.به حد کافی نمک و فلفل به آن اضافه نموده،می‌گذاریم آب آن در حدود ۲ تا ۳ قاشق بماند.

۲- مرغ را از ظرف خارج می‌کنیم،کمی‌که سرد شد،آن را قطعه قطعه می‌کنیم و استخوان‌های درشت آن را بیرون می‌آوریم.

۳- مرغ را دوباره در ظرف می‌ریزیم؛حرارت را کاملا ملایم می‌نماییم.

۴- ماست را با بقیه زعفران گلستان و کمی‌نمک مخلوط کرده، هم می‌زنیم تا کاملا صاف شود و داخل ظرف مرغ می‌ریزیم و هم می‌زنیم.

* باید دقت کرد بعد از ریختن ماست، خورش نجوشد؛کافی است فقط ماست داغ شود؛در غیر این صورت ماست به علت جوشیدن می‌برد و خورش آب انداخته،به صورت دلخواه در نمی‌آید.در صورتی که مرغ با مقدار آب ذکر شده پخته نشد، کمی‌آب اضافه می‌نماییم.ین خورش را می‌توانیم با گوشت تهیه کنیم؛در این صورت ۵۰۰ گرم گوشت بدون استخوان کافی است. البته گوشت برای پختن به آب بیشتری احتیاج دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.