طرز تهیه سالاد رژیمی تن ماهی مدیترانه‌ای

طرز تهیه سالاد رژیمی تن ماهی مدیترانه‌ای

آموزش پخت سالاد تن ماهی مدیترانه ای

در مطلب زیر طرز تهیه سالاد تن ماهی مدیترانه ای را برایتان قرار داده ایم امیدوارم که از تهیه این غذای بسیار خوشمزه لذت ببرید این سالاد مختص افرادی که اضافه وزن دارند .

سالاد تن ماهی مدیترانه‌ای، غذایی سبک و مغذی برای وعده شام یا حتی ناهار افراد مبتلا به اضافه‌وزن است. مواد لازم برای تهیه این سالاد برای ۴ نفر شامل ۴۵۰ تا ۶۰۰ گرم کنسرو مخلوط لوبیا یا حبوبات پخته، ۲ عدد تن ماهی غوطه‌ور در آب، ۱ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز بزرگ و خردشده، نصف فنجان پیاز قرمز خردشده،

نصف فنجان جعفری ساطوری، ۴ قاشق زیتون خردشده، یک و نیم قاشق چای‌خوری رزماری یا پودر آویشن، نصف فنجان آبلیموی تازه، ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، مقداری فلفل، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک و ۸ فنجان مخلوط سبزیجات مانند کاهو و انواع کلم می‌شود. برای آماده کردن این سالاد هم کافی است که ابتدا سبزیجات را کف ظرف بچینید. سپس تمام مواد را با هم مخلوط کنید و روی سبزی‌ها قرار دهید.

هر وعده از این سالاد حاوی حدود ۲۹۰ کیلوکالری انرژی، ۱۶ گرم چربی، ۱۲ میلی‌گرم کلسترول، ۲۸ گرم کربوهیدرات، ۱۷ گرم پروتئین، ۹ گرم فیبر، ۵۰۵ میلی‌گرم سدیم و ۶۳۸ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند ۱۶۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C، ۴۲ درصد به فولات، ۲۰ درصد به آهن، ۲۰ درصد به پتاسیم و ۱۰۰ درصد به ویتامین A را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.