طرز تهیه سمبوسه جنوبی با استفاده از گوشت و گشنیز

طرز تهیه سمبوسه جنوبی با استفاده از گوشت و گشنیز

طرز تهیه سمبوسه جنوبی

مطلب زیر به طرز تهیه سمبوسه جنوبی اختصاص دارد مواد میانی سمبوسه میتواند کاملا سلیقه ای و ذائقه ای باشد و به طریق هی مختفی تهیه شود در زیر به تهیه این سمبوسه جنوبی می پردازیم.

سمبوسه ( جنوب )

کره ۲ قاشق چایخوری . نمک ۱ قاشق چایخوری . آب ولرم نصف لیوان . آرد ۲ لیوان

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم . سیب زمینی ۱ عدد . پیاز ۲ عدد  .  سیر ۳ حبه . فلفل دلمه ای ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری . گشنیز ۲ قاشق غذاخوری . نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه سمبوسه جنوبی با استفاده از گوشت و گشنیز

سیرها و پیازها را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید ، پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد نمک ، فلفل ، گشنیز و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید ، سیب زمینی های نگینی خرد شده را جداگانه سرخ و به گوشت اضافه کنید.داخل کاسه ای نمک ، اب ولرم ، کره و آرد را بریزید و با دست مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم در بیاید سپس خمیر را داخل نایلون بگذارید و به مدت ۳۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید.

خمیر را پس از استراحت روی سطحی که ارد پاشیده اید با وردنه نازک پهن کنید و برش های مربعی یک اندازه ای از خمیر در آورید ( میتوانید بجای تهیه این خمیر از خمیر فیلو آماده استفاده کنید ).داخل هر مربع مقداری از مایه گوشت قرار دهید و لبه های خمیر را با آب نمدار کنید و بهم بچسبانید ( میتوانید با فشار چنگال لبه های خمیر را محکم کنید ) ، تمام سمبوسه ها را به همین صورت آماده و در روغن فراوان سرخ کنید و بهمراه سس دلخواه سرو نمایید.

میتوانید بجای خمیر از نان لواش برای سمبوسه استفاده کنید که در اینصورت سمبوسه تردتر و برشته تری خواهید داشت ؛ نان های لواش را بصورت طولی برش بزنید و مقداری مایه گوشت در قسمت بالایی بریزید و با زاویه ۹۰ درجه به سمت پایین تا بزنید و در روغن سرخ کنید ( در زمان قرار دادن سمبوسه در روغن با قاشق کمی سمبوسه را در روغن ثابت نگهدارید تا با شوک روغن داغ سمبوسه وا نرود ).

نکته ها : میتوانید بجای گوشت از سویا یا مخلوط مساوی گوشت و سویا استفاده کنید ، بهتر است سمبوسه را تند تهیه و سرو کنید تا طعم اصلی سمبوسه جنوب را از دست ندهید.

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۹۰ دقیقه
وعده: میان وعده, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : غذاهای محلی و سنتی ایرانی
مواد لازم : آرد, پیاز, سبزیجات, سیب زمینی, سیر, کره, گوشت, نان


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.