طرز تهیه شیرینی نسکافه و گردو یک شیرینی نوروزی شیک

طرز تهیه شیرینی نسکافه و گردو یک شیرینی نوروزی شیک

طرز تهیه شیرینی نسکافه و گردو شیرینی نوروزی

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه یک شیرینی نوروزی بسیار شیک. در زیر طرز تهیه شیرینی نسکافه و گردو را برایتان قرار داده ایم شما میتوانید با تهیه این شیرینی با کلاس از مهمانانتان پذیرایی کنید.

اغلب شیرینی های مناسب نوروز حالتی بیسکویتی دارند و معمولاً سعی میکنیم با شکلات مذاب یا مغزیجات و ترافل ها به آن شیرینی ها ظاهری زیبا بدهیم. این بار شیرینی های خانگی را با شکوفه های بهاری تزئین کردیم.مواد لازم برای شیرینی نسکافه و گردو برای نوروز

کره : ۵۰ گرم
پودر قند : ۴۰ گرم
نسکافه : ۱ قاشق سوپخوری
آب یا شیر : ۱ قاشق سوپخوری
زرده تخم مرغ : ۱ عدد
گردوی ریز شده : نصف پیمانه
آرد : ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم
بیکینگ پودر : یک چهارم قاشق چایخوری

روش تهیه شیرینی نسکافه و گردو برای نوروز

کره و پودر قند را با همزن بزنید.نسکافه را در آب یا شیر حل کنید و به کره اضافه کنید.سپس زرده تخم مرغ و گردو را نیز اضافه کنید.مخلوط آرد و بیکینگ پودر را کم کم بیفزایید تا اندازه ای که خمیر به دست نچسبد.خمیر را ما بین نایلون باز کرده، به اشکال مختلف قالب بزنید و در سینی فر قرار دهید.بیسکوییت را با دمای ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه بپزید تا زیر شیرینی کمی تغییر رنگ دهد.

نکته ها

_ خمیر این شیرینی بسیار لطیف است و به راحتی قابلیت کاتر زدن را دارد. البته به دلیل داشتن پودر گردو ممکن است کمی کاتر زدن آن سخت باشد._ گردو را خوب خوب آسیاب کنید و موقع کاتر زدن با حوصله و ظریف کار کنید._ حتما و حتما طبق معمول شیرینی های خشک آرد را کم کم اضافه کنید و تا حدی که خمیر به دست نچسبد کافی است._ شیرینی را بیش از ۱۵ دقیقه داخل فر نگذارید، زیرا خشک و سفت خواهد شد.

تزیین بهاری شیرینی نسکافه و گردو

شیرینی ها رو به تعداد زوج درست کردم و مابین اونها نوتلا مارک فرمند زدم ( با کمک قیف سرنگی و ماسوره شکوفه به صورت رزت نوتلا رو روی شیرینی زدم. نوتلا و نسکافه خیلی طعم عالی و کاملی با هم دارن.برای شکوفه و برگ های روی شیرینی میتونین از خمیر فوندانت یا مارزیپان استفاده کنین.با کمک قالب مخصوص فوندانت گل و برگ رو قالب زدم و با شکلات مذاب روی کوکی فیکس کردم.این بیسکویت کم شیرینه و وجود نوتلا و گل فوندانتی جبران شیرینی کم اون رو میکنه.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.