طرز تهیه غذای مغذی فیله سوخاری با پودر بادام

طرز تهیه غذای مغذی فیله سوخاری با پودر بادام

طرز تهیه فیله سوخاری بهمراه پودر بادام

در مطلب زیر طرز تهیه فیله سوخاری همراه با پودر بادام قرار داده ایم این فیله سوخاری جز یکی از مغذی ترین غذاها می باشد که میتواند یک غذای کامل برای همه افراد بخصوص بچه ها باشد.

بچه‌ها، معمولا کم‌خور و بدغذا هستند و درست کردن غذایی جذاب و مغذی، همیشه جزو دغدغه‌های بسیاری از مادران جوان بوده است. از این رو در دستور آشپزی امروز به معرفی غذایی با ارزش تغذیه‌ای بالا و متناسب با ذائقه کودکان به نام فیله سوخاری با پودر بادام می‌پردازیم. برای تهیه این غذا برای ۴ کودک به مقداری روغن سرخ‌کردنی،

نصف فنجان بادام پوست‌کنده، یک‌چهارم فنجان آرد سبوس‌دار، یک‌ونیم قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا، نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر، نصف قاشق چای‌خوری پودر خردل، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری فلفل، یک و نیم قاشق چای‌خوری روغن زیتون فرابکر، ۴ عدد سفیده تخم‌مرغ و ۴۵۰ گرم فیله مرغ نیاز داریم.

برای آماده کردن این غذا هم کافی است که ابتدا فر را با دمای ۴۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید و سینی فر یا کاغذ روغنی که با کمی روغن سرخ‌کردنی آن را چرب کرده‌اید را کنار بگذارید. حالا بادام، آرد سبوس‌دار، پاپریکا، پودر سیر، خردل، نمک و فلفل را باهم میکس و آسیاب کنید.

سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را هم بزنید و فیله‌ها را در آنها قرار دهید. فیله‌ها را پس از خارج کردن از سفیده تخم‌مرغ در روغن زیتون و پودر میکس‌شده‌تان بغلتانید. سپس آنها را روی سینی فر بچینید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا سوخاری شوند.

این غذا را کاملا گرم سرو کنید. هر وعده از این فیله سوخاری خوشمزه حاوی ارزش تغذیه‌ای زیر است: ۱۷۴ کیلوکالری انرژی ۴ گرم چربی ۶۶ میلی‌گرم کلسترول ۴ گرم کربوهیدرات ۲۷ گرم پروتئین ۱ گرم فیبر ۲۵۴ میلی‌گرم سدیم ۷۶ میلی‌گرم پتاسیم ۳۱ درصد سلنیوم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *