طرز تهیه لازانیا بادنجان و تاثیر آن بر گوارش

طرز تهیه لازانیا بادنجان و تاثیر آن بر گوارش

طرز تهیه لازانیا بادنجان

مطلب زیر اختصاص دارد به طرز تهیه لازانیا بدانجان. این لازانیای بسیار خوشمزه و عالی تاثیر بسیار زیادی بر گوارش و سلامت آن دارد بنابراین امیدواریم که برای سلامت بدنتان از این لازانیا استفاده کنید.

این غذا برای افراد مبتلا به نقرس مناسب نیست
غذایی مناسب برای بیماران دیابتی و موثر در کاهش وزن
غذایی برای حفط سلامت دستگاه گوارش

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

بادنجان : یک عدد متوسط‌ (۵۰۰ گرم)
روغن زیتون : ۲ قاشق سوپخوری
قارچ ( ورقه شده )‌ : ۳۰۰ گرم
هویج: یک عدد بزرگ
آویشن تازه : یک قاشق چایخوری
رب‌گوجه‌فرنگی : ۴ قاشق سوپخوری
لازانیا (خشک ) :‌ ۵۰۰ گرم
پنیر پارمزان : یک پیمانه
نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا بادنجان
بادنجان را به صورت نگینی خرد کنید.به آنها نمک بزنید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس آنها را خشک کنید و در یک کاسه بریزید. ۲ قاشق‌ غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. سپس درون ظرف فر که آن را با کاغذ روغنی پوشانده‌اید، بگذارید و حدود ۲۰ دقیقه درون فر با حرارت ۴۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید.درون یک تابه باقی‌ روغن را بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید.

قارچ ورقه شده و هویج را که نگینی خرد کرده‌اید، درون روغن بریزید. کمی آنها را تفت دهید. سپس آویشن و ادویه غذا را اضافه کنید.
وقتی قارچ و هویج کمی نرم شد، آنها را از روی حرارت بردارید.ظرف فر را چرب کنید.کمی رب به ته ظرف بمالید و یک ورقه لازانیا ته ظرف بگذارید.سپس یک لایه قارچ و هویج روی لازانیا بریزید و بعد کمی رب روی آنها بریزید.یک ورقه لازانیا روی آنها بگذارید و این بار یک لایه بادنجان روی آن بچینید.بعد روی آن رب و پنیر پارمزان بریزید.

این لایه‌ها را تکرار کنید. روی آخرین لازانیا فقط رب و پنیر بریزید.روی ظرف را با فویل بپوشانید و آن را حدود ۴۰ دقیقه در فر بگذارید. وقتی کاملا پخته شد. ظرف را از فر بیرون بیاورید. فویل روی ظرف را بردارید و ۱۰ دقیقه دیگر آن را درون فر بگذارید تا طلایی شود. ظرف را از فر بیرون بیاورید و حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کمی سرد شود. سپس با تزئین دلخواه خود سرو کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *