طرز تهیه مربای خانگی و جلوگیری از شکرک زدن آن

طرز تهیه مربای خانگی و جلوگیری از شکرک زدن آن

طرز تهیه مربای خانگی

معمولا شکرک زدن ممکن است برای هر مربایی که درست میکینید اتفاق بیفتد در زیر طرز تهیه مربای خانگی و بررسی مشکل شکرک زدن مربا میباشد که در زیر به این نکات بسیار مهم اشاره میکنیم امیدوارم که در تهیه مربا این نکات را جدید بگیرید.

_اگر قصد تهیه مربای خانگی را داشته باشید و بخواهید جلوی شکرک زدن آن را هم بگیرید، باید چند نکته را مد نظر قرار دهید : برای تعیین مقدار شکر مورد نیاز توجه داشته باشید که یک نوع قند طبیعی در اثر اضافه کردن مقداری شکر به میوه های ترش برای تهیه مربا از آن ها، خود به خود تشکیل می شود و جلوی شکرک زدن مربا را می گیرد.

_ درباره تهیه مربا از میوه های شیرین باید بدانید که در روند تهیه این نوع مرباها، باید حدود یک قاشق غذاخوری سرکه یا آب لیمو در طول زمان پخت به مربا اضافه کرد چون به پیشگیری از شکرک زدن مربای میوه های شیرین کمک زیادی می کند.

_ از هر قابلمه ای می توانید برای پخت مربا استفاده کنید فقط قبل از شروع، مقداری آب در آن بجوشانید و خالی کنید. سپس قابلمه را خالی روی اجاق بگذارید تا آبش تبخیر شود بعد آن را از روی حرارت بردارید تا سرد شود و سپس مراحل پخت مربا را آغاز کنید.

_ برای هم زدن و ریختن مربا در ظروف دیگر بهتر است از قاشق چوبی یا استیل استفاده کنید. این قاشق هم حتما باید تمیز و خشک باشد زیرا در غیر این صورت مربا کپک خواهد زد.

_ مربا را در ظروف شیشه ای که از قبل، مدتی در آب جوش قرار داده شده اند، بریزید. البته بعد از مرحله جوشاندن ظروف آن ها را در سینی فر به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا عاری از هر میکروبی شوند و امکان کپک زدن مربا به حداقل برسد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *