طرز تهیه و پخت آش انار – مناسب برای فصل هایی که انار هست

آش انار

آموزش پختن آش انار خوشمزه

اگر می خواهید در این فصل از سال که بهترین زمان برای پخت آش است دستور های آش را داشته باشید با ما همراه باشید. در این مطلب به شما آش انار که یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین آش ها است را به شما آموزش می دهیم.
خوردن آش در فصل سرما خیلی خوب است و بخصوص آش انار که میوه آن در این فصل (پاییز و زمستان) پیدا می شود.
این آش را تقریبا در تمام کشور ایران درست می کنند اما برای شهر شمال است و مردم خوب شمال این آش را در مراسم های خود درست می کنند.

مواد لازم برای پخت آش انار :
آب انار: ۳ لیوان
برنج: ۱ لیوان
لپه: ۱/۲ استکان
پیاز درشت: ۲ عدد
گوشت چرخ شده: ۲۵۰ گرم
تره جعفری گشنیز نعناع:۱ کیلوگرم
گلپر:۱ قاشق غذا خوری
نعناع خشک :۱ قاشق غذا خوری
نمک: به مقدار لازم
فلفل: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه و پخت آش خوشمزه انار:
پیاز را خرد کنید، در روغن تفت می دهیم تا طلایی شود. لپه و برنج پاک شده و شسته شده را داخل پیاز می ریزیم به همراه آب و نمک بپزد.
داخل گوشت چرخ کرده پیاز رنده می کنیم و با نمک و فلفل مخلوط می کنیم و گوشت را به شکل کوفته های ریز در می آوریم. وقتی لپه و برنج پخت گوشت و سبزی خرد شده را داخل اش میریزیم بعد فلفل و آب انار را اضافه می کنیم و می گذاریم روی شعله ملایم تا بپزد. و در آخر گلپر را به آن اضافه می کنیم بعد اینکه اش جا افتاد آن را از روی حرارت بر می داریم و روی آش را با نعناع تفت داده شده تزیین می کنیم.

البته، طبق سلیقه می توانید مواد غذایی دیگری که احساس می کنید آش شما را خوشمزه تر می کند را هم اضافه کنید. شاید تست های ترکیبی در آشپزی یکی از جالب ترین و جذاب ترین ها باشد البته به نظر من!
آش انار آماده خوردن است نوش جان..


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.