طرز تهیه پوره برنج و سبزیجات بسیار رنگارنگ

طرز تهیه پوره برنج و سبزیجات بسیار رنگارنگ

طرز تهیه پوره برنج و سبزیجات

پوره ها انوع بسیار متفاوتی دارند در زیر طرز تهیه پوره برنج و سبزیجات رنگارنگ را برای شما قرار داده ایم شما میتوانید از این پوره برای تغذیه کودکان ۱ سال به بالا استفاده کنید تا افزایش وزن سریع این کودکان را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنید.

مواد لازم

سیب زمینی ۲ عدد
برنج ۲ پیمانه
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز  ۱ عدد
گوشت چرخ کرده نصف پیمانه
گوجه ۲ عدد
هویج ۲ عدد

 

طرز تهیه پوره برنج و سبزیجات بسیار رنگارنگ

 

برنج را ۱-۲ ساعت قبل از شروع کار در اب ولرم خیس کنید.

سیب زمینی ها را پوست بکنید و در کمی اب و نمک بپزید ، اجازه دهید تمام اب سیب زمینی به خورد خودش برود سپس سیب زمینی های پخته را به اندازه دلخواه برش بزنید.

هویج ها را خرد کرده و بپزید. پیاز را خرد کنید و درون ماهیتابه با کمی روغن تفت دهید، سپس گوشت چرخ کرده را به ان اضافه کنید و کمی حرارت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. پس از تغییر رنگ گوشت گوجه های خرد شده ، نمک و فلفل را به ان اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم اب اضافی ان کشیده شود.

برنج را درون قابلمه بریزید و رویش ۱ لیتر اب بریزید ، کمی نمک اضافه کنید و بگذارید برنج بجوشد تا اب ان تمام شود. سپس برنج را مستقیم از درون قابلمه درون ماهیتابه ای که مواد اصلی برنج را اماده کرده اید بریزید و با مواد خوب مخلوط کنید ، زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برنج مزه دار شود و خوب بپزد.

برای سرو این غذا تزئین خاصی لازم نیست و اغلب در کنار ماست سرو میشود.

نکته ها : این غذا بدلیل هضم اسان ، سرشار بودن از مواد مغذی و  داشتن طعمی مطلوب ، بهترین انتخاب برای وعده غذایی کودکان و افراد سالمند میباشد.

میتوانید بنابر ذائقه افراد مختلف مواد این غذا را موارد دیگری نیز جایگزین کنید ، به جای گوجه از ۲ قاشق رب گوجه و بجای گوشت از مرغ یا سویا نیز میتوانید استفاده کنید ، در صورت تمایل میتوانید یک عدد سیر نیز به این غذا اضافه کنید.

برای: ۴ نفر
حاضر است در : ۹۰ دقیقه
وعده: افطار, شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پوره, غذاهای اصلی
مواد لازم : برنج, پیاز, سیب زمینی, فلفل دلمه ای, گوجه فرنگی, گوشت چرخکرده, هویج


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.