عشق و رابطه جنسی در جوانان و نوجوانان

عشق و رابطه جنسی در جوانان و نوجوانان

عشق و رابطه جنسی چه تاثیری بر نوجوانان دارد؟

بسیاری از نظر سنجی ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که یکی از آنها درباره عشق و رابطه جنسی می باشد که این دوره زمانه در بسیاری از رابطه ها نیز دیده می شود.

نوجوانان رمانتیک‌تر از آن هستند که فکر می‌کنید. از نظر ۱۰/۹ نوجوانان اروپایی دوست‌داشتن و عشق‌ورزیدن به همسر مهم‌تر از داشتن رابطه جنسی است. براساس نظرسنجی که در فرانسه از سوی مؤسسه Ipsas انجام شده و در روزنامه Parisian مشروح نتایج آن منتشر شده است ۷۸% نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال حداقل یک بار عشق را تجربه کرده‌اند

و به طور میانگین پسرها در سن ۱۵ سالگی و دخترها در ۱۶ سالگی اولین رابطه جنسی را داشته‌اند. برخلاف تصور والدین که گمان می کنند در کشورهای اروپایی حداقل ۵۰ درصد نوجوانان رابطه جنسی دارند بیش از۳/۱ نوجوانان یعنی حدود ۳۵ درصد هرگز رابطه جنسی نداشته‌اند و عده ای نیز در برقراری رابطه هرگز دخول را تجربه نمی کنند.

در این بررسی نگاه نوجوانان به عشق و رابطه جنسی نیز مقایسه شده است. ۹۵% نوجوانان می‌گویند اولین رابطه جنسی به دلخواه خودشان بوده است و ۸۳ درصد می‌گویند به دنبال یافتن عشق زندگی این کار را انجام داده‌اند. ۲۴ درصد نوجوانان تنها رابطه جنسی را آغاز کرده‌اند چون فکر می‌کرده‌اند این اتفاق باید بیافتد و ۱۴% تنها برای عقب نماندن از دوستانشان به سمت آغاز روابط رفته‌اند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *