عفونت خون در دیابتی ها

عفونت خون در دیابتی ها

 

عفونت خون نیز از پیامدهای عدم مدیریت بیماری دیابت توسط مبتلایان است که می تواند توسط باکتری به نام استافیلوکوکوس اورئوس پدید بیاید.  این نوع عفونت باید در کوتاه ترین زمان درمان شود و در صورت عدم درمان به موقع می تواند منجر به مرگ مبتلایان شود.

براساس یکی از مطالعاتی که در European Journal of Endocrinology منتشر شده است، بیماران مبتلا به دیابت تقریبا سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به عفونت خون تهدیدکننده به‌واسطه باکتری استافیلوکوکوس اورئوس هستند. این یافته‌ها می‌توانند نشان‌دهنده این باشند که بیماران مبتلا به دیابت به نظارت بیشتری درباره ابتلا به عفونت خون در طولانی‌مدت نیاز دارند. ابتلا به عفونت استافیلوکوکوس اورئوس در ۲۰ سال گذشتهبه‌واسطه عوامل شناخته‌شده و ناشناخته افزایش پیدا کرده است و احتمال مرگ ۳۰ روزه بیمار بر اثر این عفونت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. این مطالعه نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به دیابت، ۲.۸ برابر بیشتر در معرض ابتلا به عفونت خون استافیلوکوکوس اورئوس در خارج از بیمارستان قرار دارند.

محققان می‌گویند که این بحث همواره وجود داشته است که ابتلا به دیابت، خطر ابتلا به استافیلوکوکوس اورئوس را افزایش می‌دهد، ‌اما تا به امروز شواهد کمی به اثبات جدی‌تر این موضوع کمک می‌کردند. در هر صورت، مدیریت ضعیف بیماری دیابت، می‌تواند به اختلال در واکنش سیستم ایمنی منجر شود و شاید همین نکته بتواند توضیح دهد که چرا بیماران مبتلا به دیابت در معرض خطر ابتلا به عفونت خونی هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *