علائم افسردگی در بارداری

علائم افسردگی در بارداری

 

آیا با علائم افسردگی در بارداری آشنایی دارید؟این عارضه با چه نشانه هایی در مادران باردار پدید می آید پزشکان به افرادی که از این عارضه رنج میبرند چه توصیه هایی میکنند از سلامت روان تازه مادران چگونه باید مرقبت کرد.

خانم‌هایی که در طول سه‌ماهه دوم بارداری دچار افسردگی می‌شوند، خیلی بیشتر تمایل پیدا می‌کنند که زمان زیادتری بنشینند و تحرک کمتری داشته باشند. اما نتایج یکی از جدیدترین مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که این رفتارهای فاقد تحرک، احتمال افزایش وزن و دیابت بارداری را افزایش می‌دهد.

البته اطلاعاتی که درباره بارداری وجود دارد، نشان می‌دهد که خانم‌های با فعالیت زیاد در دوران بارداری خیلی نادر هستند. با این‌حال، اجماع عمومی‌ای بین متخصصان وجود دارد که بر اساس آن به خانم‌های باردار توصیه می‌کنند انجام دادن فعالیت‌های فیزیکی حداقلی، بهتر از این است که هیچ فعالیتی نداشته باشند.

در این مطالعه، ۱۲۶۳ خانم باردار، با استفاده از پرسش‌نامه، تحت بررسی قرار گرفتند، و از آنان خواسته شد تا به سوالاتی درباره میزان فعالیت فیزیکی و سلامت عمومی روان پاسخ دهند. ضمن این‌که این پرسش‌نامه‌ها در دو نوبت، سه‌ماهه اول و سه‌ماهه دوم بارداری، توسط خانم‌های باردار پُر شد. در نهایت، پس از کنترل شاخص توده بدن،سن و وضعیت اقتصادی و اجتماعی، مشخص شد خانم‌هایی که از علائم افسردگی رنج می‌برند، زمان بیشتری را بدون تحرک می‌گذرانند. نکته دیگری که مشخص شد این بود که خانم‌های بی‌تحرک‌تر، قند خون بالاتری داشتند و با خطر بالای ابتلا به دیابت بارداری روبه‌رو بودند.این مطالعه توسط نیتیا سوکومار، دانشمند دانشگاه وارویک انگلستان،‌ انجام شده و در کنفرانس سالانه انجمن اندوکرینولوژی (درون‌ریزشناسی) ارائه شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.