علائم ایدز در دوران بارداری

علائم ایدز در دوزان بارداری

چگونه ایدز را در دوران بارداری درمان کنیم؟

بیماری ایدز جز یکی از خطرناک ترین بیماری هایی است که در جهان وجود دارد بنابراین اگر این بیماری در دوران بارداری بوجود آید چگونه باید با این بیماری برخورد کنیم؟

مادر شدن یک تجربه شگفت انگیز است. زنانی که به ویروس HIV مبتلا هستند نیز با توجه به شرایط بیماری‌شان می‌توانند اقدام به بارداری کنند؛ اما در هر مرحله از بارداری و یا طی فرآیند زایمان و شیردهی، ممکن است ویروس به جنین آنها منتقل شود. با رعایت نکاتی که در ادامه عنوان می‌کنیم، خطر انتقال این بیماری را به جنین کمتر کنید.

اگر می‌خواهید باردار شوید، با پزشکتان صحبت کنید. او به شما کمک می‌کند تا یک بارداری سالم را پشت سر بگذارید. روش‌هایی برای بارداری وجود دارند که طی آن خطر انتقال ویروس HIV به همسرتان وجود ندارد. این روش‌ها به شما اجازه می‌دهند که بدون نیاز به برقراری رابطه محافظت نشده و از طریق روش‌های آزمایشگاهی باردار شوید.

صرفا ابتلا به ایدز دلیل نمی‌شود که کودکتان هم به ایدز مبتلا شود. در گذشته که اطلاعات کافی در زمینه انتقال ایدز به جنین وجود نداشت، ۲۵ درصد از مادران بارداری که به ویروس HIV مبتلا بودند و درمان‌های لازم را در این دوران دریافت نمی‌کردند، ویروس را به جنین منتقل می‌کردند. اما امروزه احتمال انتقال ایدز به جنین زیر ۲ درصد است.

فقط نکته اینجاست که هم شما و هم جنین، باید داروی مناسب را در زمان مناسب دریافت کنید. علاوه بر این به طور کلی تغذیه با شیر خودتان را نیز باید فراموش کنید. با رعایت نکات زیر، می‌توانید خطر انتقال این ویروس را به جنین کاهش دهید. پیش از بارداری، سلامتی‌تان را در بهترین وضعیت خود قرار دهید. اگر به درمان نیاز دارید،

پیش از بارداری شروع کنید. مراحل درمانی نباید به هیچ وجه در طول بارداری متوقف شود بلکه فقط برخی از داروها باید تغییر کنند و دوز برخی دیگر باید پایین بیاید. مطمئن شوید که کودکتان بلافاصله پس از تولد مورد آزمایش تشخیص HIV قرار بگیرد. بیمارستان یا کلینیکی که در آنجا زایمان می‌کنید،

باید در زمینه مراقبت از نوزادانی که در معرض ابتلا به ایدز قرار می‌گیرند، تبحر داشته باشد. اگر آزمایش HIV در کودکتان مثبت بود، بلافاصله برای درمان اقدام کنید. ممکن است برای تشخیص بیماری به آزمایش‌های تکمیلی نیز احتیاج شود و تا ۲ یا ۴ ماهگی به جواب قطعی نرسید. تا زمانی که نمی‌دانید

جواب آزمایش HIV در نوزادتان مثبت است یا منفی، از پزشک اطفال درباره مصرف داروهای لازم برای جلوگیری از پیشروی بیماری در کودکتان سوال کنید. براساس تحقیقات اخیر، مصرف ۲ یا ۳ داروی ضد HIV در نوزادان تازه متولد شده خطر ابتلای آنان به HIV را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.