علت احساس افسردگی بعد از رابطه جنسی

علت احساس افسردگی بعد از رابطه جنسی

علت افسرده شدن بعد از رابطه جنسی

در مطلب زیر در مورد احساسات بعضی از زوجین بعد از رابطه جنسی صحبت شده است. یکی از این احساسات مربوط به افسرده شدن بعضی از زوجین پس از رابطه جنسی می باشد که مورد بررسی قرار گرفته است.

ناراحتی پس از رابطه زناشویی یا بی‌قراری پس از مقاربت، نوعی پدیده رایج در میان زوج‌ها است که اخیرا در تحقیقات علمی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. این حالت باعث می‌شود که زن و شوهرها، احساسات مختلفی مثل ناراحتی، افسردگی، خشم و اضطراب را بعد از اتمام رابطه زناشویی تجربه کنند.

یکی از مطالعات علمی کوچک اما پیشگام در همین زمینه (یکی از اولین مطالعه‌ها در نوع خودش) که در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام شد، نتایج جالبی را درباره این موضوع نشان می‌دهد. محققان در این مطالعه، ۲۳۰ نفر از زنان را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند

که ۴۶ درصد از آنان حداقل یک بار در طول زندگی‌شان با بی‌قراری پس از مقاربت مواجه شده‌اند. دکتر رابرت شوایتزر، مسئول ارشد این مطالعه، می‌گوید که تقریبا یک درصد از این افراد (که همگی زن هستند) بعد از هر بار تجربه رابطه زناشویی، با احساس ناراحتی مواجه می‌شوند.

به‌گفته او، این احساسات همیشه با گریه کردن همراه نیستند، اما گاهی اوقات نیز گریه کردن در این افراد بدون هیچ احساس خاصی همراه می‌شود. شکی نیست که هر دوی این پدیده‌ها واقعا برای محققان عجیب و گیج‌کننده هستند، اما نباید افراد مبتلا به آن را به سوی انزوا ببرند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.