علت درد زنان بعد از رابطه جنسی چیست؟

علت درد زنان بعد از رابطه جنسی چیست؟

در مطلب زیر تحقیقات محققان بر روی زنان و مردان در این مورد بوده که علت درد بعد از رابطه جنسی میان زن و مرد چیست؟ و در طی این تحقیقات متوجه شده اند که دردی که خانم ها متحمل می شوند بیشتر است.

محققان می‌گویند ۳۰ درصد زنان و ۷ درصد مردان بعد از اتمام رابطه جنسی احساس درد دارند. طبق بررسی‌های انجام شده که مشروح آن در مجله sexual medicine منتشر شده است محققان هندی و آمریکایی بعد از زیر نظر گرفتن ۱۷۳۸ زن و مرد آمریکایی بالای ۱۸ سال و پرسش در رابطه میزان و شدت رابطه جنسی در آنها و درد بعد از اتمام رابطه به این آمار دست یافتند.

به گفته داوطلبان دردها با شدت متوسط و کوتاه‌مدت است و بیش از ۵ دقیقه به طول نمی‌انجامد. ۳/۲ مردان و نیمی از زنان در رابطه با این دردها صحبت نمی‌کنند و برای تسکین آن در رابطه بعدی سعی می‌کنند یا وضعیت قرارگیری خود را تغییر دهند یا از ژل‌های آمیزشی استفاده کنند. این در حالی است که به گفته محققان نباید به درد بی‌توجه بود.

در اکثر موارد این دردها دلیل مهمی ندارند اما گاهی می‌توانند علامت ابتلا به آندومتریوز یا حتی سرطان دهانه رحم باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر دردها همیشگی و بعد از هر رابطه جنسی است با متخصص مشورت کنید. در اکثر موارد دلیل درد، خشکی واژن است که با استفاده از ژل‌های آمیزشی می‌توان آن را برطرف کرد اما بد نیست نظر یک متخصص را هم جویا شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *