علت مبتلا شدن به شپش سر چیست؟

علت مبتلا شدن به شپش سر چیست؟

چرا کودکان به شپش مبتلا میشوند؟

یکی دیگر از بیماری های مسری و انتقالی در مدارس شپش سر می باشد که مدت زمانی میباشد که در میان کودکان مدرسه ای شیوع پیدا کرده این حشره از خون بدن تغذیه و در سر انسان تخم گذاری میکند.

این حشرات از خون تغذیه می‌کنند و باعث خارش شدید در پوست سر می‌شوند. آن‌ها در مرحله اول و مستقیما باعث سرایت بیماری نمی‌شوند،

اما در صورت خراشیدن پوست سر توسط کودکان، می‌توانند موجب عفونت ثانویه شوند. شایع‌ترین راهی که باعث ابتلا به شپش سر می‌شود، تماس مستقیم سر فرد سالم با سر فرد مبتلا به آن است. البته شپش سر می‌تواند از طریق وسایل شخصی مثل کلاه، برس، لوازم مخصوص مو و ملافه و پتو نیز به دیگران سرایت پیدا کند.

ابتلا به شپش سر، بیشتر از همه در کودکان ۳ تا ۱۱ ساله رایج است و می‌توان به اعضای خانواده آنان یا حتی معلم‌ها سرایت پیدا کند. کودکان در این سن معمولا به انجام دادن بازی‌هایی می‌پردازند که با تماس بدنی نزدیک همراه می‌شوند. حتی امکان استفاده اشتراکی از وسایل یا فضاهای شخصی نیز در بین کودکان دبستانی رایج است.

اگر فرزند شما به شپش سر مبتلا شد، معنایش این نیست که شما خانواده نامنظم و کثیفی هستید! این اتفاق به‌سادگی یعنی این‌که فرزند شما با فردی تماس داشته که مبتلا به شپش سر بوده است. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، باید به فرزندتان آموزش دهید که هرگز وسایل شخصی خودش را به دوستانش ندهد و در تماس با آن‌ها به نکات ایمنی دقت کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.