علت مرگ زودهنگام مردان چیست؟

علت مرگ زودهنگام مردان چیست؟

علت مرگ مردان

مرگ و میر مردان نسبت به زنان بیشتر می باشد در مطلب زیر علت این مرگ ومیر به صراحت توضیح داده شده است و همچنین توصیه هایی برای افزایش عمر مردان ارائه شده می باشد.

بر اساس اطلاعات و داده‌های به دست آمده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها،متوسط امید به زندگی در مردان ۵ سال کوتاه‌تر از زنان است. این آمارها بسیار جدی است اما می‌توانید از این مورد به عنوان یک گزینه هشدار دهنده استفاده کنید و بهتر از قبل از خودتان مراقبت نمایید. در این مقاله همراه ما باشید تا چند مورد از مهم ترین کارهایی که برای جلوگیری از مرگ زودرس می‌توانید انجام دهید را با هم مرور کنیم.
همین حالا سیگار کشیدن را کنار بگذارید:

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یکی از مواردی است که می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روی سلامت بدن داشته باشد. مردان بیشتر از زنان به این گزینه روی می اورند. در ایالت متحده آمریکا، ۱۹ درصد از مردان هنوز سیگاری هستند و حدود ۱۵ درصد از زنان نیز سیگار می‌کشند. تمایل جهانی به سیگار بسیار بیشتر است. حدود ۴۰ درصد از مردان در سرتاسر جهان سیگاری هستند. این در حالیست که تنها ۹ درصد از زنان سیگار می‌کشند. هیچ رمز و رازی در این مورد وجود ندارد. سیگار کشیدن برای سلامتی شما مضر است. در حقیقت کشیدن سیگار می‌تواند بیش از ۱۵ سال از زندگی شما را کمتر کند. خوشبختانه با ترک سیگار می‌توانید این خطر را تا حد زیادی کاهش دهید. در این شرایط خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. مطالعات انجام شده در دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که روش بوقلمون سرد بهترین و موثرترین روش برای ترک سیگار است. این روش به درمانی گفته می‌شود که فرد سیگاری بدون کمک دیگران و سایر موارد درمانی به ترک سیگار می‌پردازد.
همچنین بخوانید: روش های ترک سیگار
نوشیدن الکل را ترک کنید:

نوشیدن الکل

مردان دو برابر بیشتر از زنان به خوردن الکل و نوشیدنی‌های الکلی روی می اورند. این افراد دوبرابر بیشتر از زنان با حالت مست رانندگی می‌کنند و همین امر موجب می‌شود مرگ و میر مرتبط با الکل افزایش پیدا کند. نوشیدن بیش از حد الکل می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، کبد و روده بزرگ را افزایش دهد. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید ترک این مورد است.
اگر مشکلی داشتید حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید:

پزشک مردان

بیشتر مردان دوست ندارند به پزشک مراجعه کنند. در حقیقت، حدود یک نفر از ۴ مردی که در این دنیا زندگی می‌کند در یک سال یکبار هم به پزشک مراجعه نمی‌کند. بیشتر مردان مواردی همچون کار زیاد و خستگی بیش از حد را بهانه‌ای برای فرار از رفتن به مطب دکتر قرار می‌دهند. اما باید به خاطر داشته باشید که اینکار می‌تواند مشکل بزرگی برای شما ایجاد کند. اگر مواردی همچون دیابت، فشار خون بالا یا بیماری قلبی در مراحل اولیه تشخیص داده شود می‌تواند به پیشگیری از توسعه آن کمک کند. همچنین بررسی و چکاپ های منظم به شما کمک می‌کند در مورد سلامت جسمانی خود اطمینان حاصل کنید.

به عنوان مثال بیشتر مردان در سن ۵۰ سالگی و بالاتر باید کولونوسکوپی را برای غربالگری سرطان روده بزرگ انجام دهند. این بیماری بیشتر افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. مراجعه به پزشک به شما کمک می‌کند مطمئن شوید سرطان پروستات ندارید و اگر چنین بیماری وجود داشته باشد در همان مراحل اولیه به فکر درمانش باشید. بنابراین مراجعه به پزشک را فراموش نکنید. نداشتن وقت و مشغله زیاد نمی‌تواند بهانه خوبی برای این موضوع باشد.
روشی را برای آرام بودن پیدا کنید:

استرس مردان

سطح استرس در دنیای مدرن امروزی رو به افزایش است. حدود یک سوم از مردان دچار استرس هستند. علاوه بر این مردان بسیار کمتر از زنان سطح استرس خود را گزارش می‌کنند. اما این موضوع بسیار اشتباه است. زمانی که به طور مداوم تحت فشار استرس و اضطراب هستید، بدن شما مقدار زیادی هورمون استرس همچون آدرنالین و کورتیزول را ترشح می‌کند. وجود مقادیر زیادی از این هورمون‌ها می‌تواند باعث افزایش فشار خون و کلسترول شود و بدن شما را در معرض بیماری‌هایی همچون حمله قلبی، سکته و بیماری قلبی-عروقی قرار دهد.چیزی که بیشتر از سایر موارد اهمیت دارد این است که سطح مداوم کورتیزول بالا می‌تواند با نرخ بالای سکته، حملات قلبی و از کار افتادن قلب مرتبط باشد. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید و زندگی سالم تری داشته باشید در همان ابتدا با استرس خود مبارزه کنید.
سلامت روحی و روانی خود را جدی بگیرید:

سلامت روحی مردان

مردان حدود ۸۰ درصد از خودکشی‌های موجود در جهان را به خود اختصاص داده اند. خودکشی هفتمین دلیل مرگ و میر در میان مردان است. یکی از فاکتورهای زمینه ای برای این موضوع اجتناب از صحبت کردن از بیماری‌های روحی و روانی همچون افسردگی و اضطراب است. هر دوی این بیماری‌ها می‌تواند خطر خودکشی را افزایش دهد. مردان بر این باور هستند که می‌توانند به تنهایی از عهده چنین بیماری‌هایی بر بیایند. اما کمک گرفتن از دیگران بسیار ضروری است. شرکت در کلاس‌های جمعی، کمک گرفتن از یک متخصص و پشتیبانی اجتماعی می تواند بسیار موثر باشد. پس اگر از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برید همین امروز به پزشک متخصص مراجعه کنید. او می‌تواند درمان‌ها و مشاوره‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *