علت نوسانات خلقی بعد از ترک سیگار

علت نوسانات خلقی بعد از ترک سیگار

چرا نوسانات خلقی بعد از ترک سیگار رخ می دهد؟

در مطلب زیر به علت ایجاد نوسانات خلقی که بعد از ترک سیگار رخ می دهد را برایتان قرار داده ایم و همچنین قابل ذکر است که بدانید این نوسانات خلقی همیشگی نیست.

یکی از بهانه‌های رایج برای ترک نکردن سیگار، بحث نوسانات خُلقی است. متخصصان معتقدند که احساس آشفتگی در اولین روزهای ترک سیگار واقعا طبیعی است،‌ اما معنایش این نیست که فرد با نوسانات خُلقی طولانی‌مدت مواجه می‌شود. در واقع، نکته مهم این است که فرد بداند این عارضه جانبی،‌ معمولا کوتاه‌مدت است.

بدن، این توانایی را دارد که سریعا خودش را تنظیم کند و مغز را عادت دهد که منتظر دریافت نیکوتین نباشد. بنابراین احساسات منفی ناشی از ترک سیگار واقعا موقتی هستند و معمولا بعد از یک هفته یا حتی دو روز بعد از شروع ترک سیگار از بین می‌روند. برخی متخصصان معتقدند که داروهای نیکوتین به کاهش این علائم ناشی از ترک سیگار کمک می‌کنند

و به همین دلیل است که می‌توانند در روند ترک سیگار واقعا موثر باشند. بعضی سیگاری‌ها دائما به همه می‌گویند که هر کسی سیگار را ترک کند، قطعا شکست می‌خورد و دوباره سیگار کشیدن را شروع می‌کند. متخصصان می‌گویند بسیاری از سیگاری‌ها، تلاش‌های زیادی برای ترک سیگار انجام می‌دهند تا به ترک واقعی، بلندمدت و پایدار برسند،

و این اصلا اتفاق عجیبی نیست. حتی شکست خوردن در ترک سیگار می‌تواند مفید باشد، اگر فرد از این تجربه به‌درستی استفاده کند و نکات مهم را یاد بگیرد. یعنی فرد باید ببیند چه موقعیتی واقعا باعث موفق نشدن او شده است و دفعه بعدی این مشکل را حل کند. بنابراین لغزش و موفق نشدن،‌ دلیل درستی برای ترک نکردن سیگار نیست، بلکه باید دلیلی باشد تا دوباره ترک کردن را جدی بگیرید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *