عوارض التهاب در مغز

عوارض التهاب در مغز

از تاثیرات منفی التهاب در مغز می توانیم به ایجاد بیماری آلزایمر اشاره کنیم. شدت آلزایمر در برخی افراد بسته یه میزان التهاب در مغز آن ها دارد. به همین دلیل راه ساده برای متوقف کردن بیماری آلزایمر کاهش التهاب در مغز به شمار می رود.

دانشمندان تا همین اواخر فکر می‌کردند که بیماری آلزایمر، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند، اما یکی از جدیدترین مطالعات محققان روی نمونه موش‌های آزمایشگاهی شواهد تازه‌ای را در این زمینه نشان می‌دهد. براساس این مطالعه که توسط محققان دانشگاه ساوت‌همپتون انجام شده است، به نظر می‌رسد التهاب در مغز است که بیماری آلزایمر را تحریک می‌کند. ضمنا این مطالعه که در مجله Brain منتشر شده است، نشان می‌دهد متوقف کردن پروتئین خاصی که سلول‌های ایمنی را تنظیم می‌کند،می‌تواند راهی برای متوقف کردن بیماری آلزایمر باشد. اعضای تیم تحقیقاتی دانشگاه ساوت‌همپتون امیدوارند که این یافته‌ها به ساخت دارویی برای متوقف کردن آلزایمر منجر شود، چون در حال حاضر هیچ راه درمانی برای متوقف کردن یا کُند کردن فرآیند پیشرفت این بیماری در مغز وجود ندارد. آنان در این مطالعه بافت‌های مغزی تعدادی از افراد سالم را با بافت‌های مغزی مربوط به افراد مبتلا به آلزایمر مقایسه کردند.

ضمنا تمرکز این محققان روی نوعی سلول خاص به‌نام میکروگلیا بود که به تنظیم واکنش‌های مربوط به سیستم ایمنی بدن مثل التهاب کمک می‌کند. در نهایت مشخص شد که تعداد سلول‌های میکروگلیا در مغز افراد مبتلا به آلزایمر بیشتر از دیگران است. به علاوه این‌که مشخص شد هر چه شدت آلزایمر بیشتر باشد، مولکول‌هایی که این سلول‌ها را تنظیم می‌کنند هم بیشتر فعالیت می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.