عوارض ترکیب کردن مواد شوینده با هم

عوارض ترکیب کردن مواد شوینده با هم

هرگز مواد شوینده را با هم ترکیب نکنید، چون با این کار باعث ایجاد واکنش های شیمیایی خطرناک خواهید شد، گاری که از این ترکیب برخی مواد شوینده با هم ایجاد می شود می تواند مسمومیت های تنفسی خطرناکی در شما ایجاد کند. به توصیه های پزشکی مهم در این زمینه دقت کنید.

مواد شوینده، ترکیبات شیمیایی هستند که ترکیب آنها با هم می‌تواند برای سلامت به شدت خطرناک باشد. روی دستورالعمل‌ تمام مواد شوینده نوشته شده آنها را با هم ترکیب نکنید. ترکیبات این مواد سبب ایجاد گازهای خطرناک می‌شوند. مثلا آب ژاول و اسید وقتی با هم ترکیب می‌شوند دی‌کلر آزاد می‌کنند که گاز تحریک‌کننده راه‌های هوایی است و می‌تواند سبب سوزش مخاط حلق، بینی و چشم‌ها شود. این موضوع در مورد کف‌شوها، شیشه‌شوها، مواد شوینده لباس و دئودورانت‌ها صدق می‌کند. این مواد در اثر ترکیب، گازهایی آزاد می‌کنند که در فضای خانه پراکنده شده و آثار سوء آن هنوز بر سلامت مشخص نیست.

برخی بانوان در ایام نوروز برای خانه تکانی اقدام به ترکیب کردن مواد شوینده با هم میکنند این کار بسیار خطرساز است نه تنها برای آن ها بلکه برای دیگر اعضای خانواده هم می تواند مخاطره آمیز باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.