عوارض شکل گرفتن برخی عادت های غذایی

عوارض شکل گرفتن برخی عادت های غذایی

شکل گیری برخی برخی عادت های غذایی می تواند به ضرر سلامتی ما تمام شود؛ اگر می خواهید با  انواع هوس‌های غذایی مقابله کنید بهتر است با احساسات تغذیه ای خود مقابله کنید و اجازه ندهید به سلامتی تان آسیب وارد شود. برخی ترفندهای موثر در این زمینه را در اختیارتان قرار خواهیم داد .

دلیل بد بودن این عادت: مواد غذایی و احساسات انسان‌ها همیشه رابطه نزدیکی با هم داشته‌اند. دکتر ناتالیا استاسنکو (متخصص تغذیه) می‌گوید: «هر کدام از ما، وقتی که عطر غذاهای دوران کودکی را به خاطر می‌آوریم، احساسات مثبت و خوبی را تجربه می‌کنیم. علاوه بر این، می‌دانیم که رابطه جذاب و لذت‌بخشی بین بعضی از غذاها و تعطیلات سال نو وجود دارد. با این‌حال، ‌استفاده ابزاری از غذا خوردن برای مقابله با انواع احساسات اصلا کار درستی نیست،چون می‌تواند ما را در مقابل غذاها بی‌اراده و ناتوان کند. در چنین وضعیتی، ما دیگر نمی‌توانیم در برابر انواع هوس‌های غذایی مقاومت کنیم». به‌گفته این متخصص، اگر کودکان ببینند که والدین دائما از همین الگوهای غذایی پیروی می‌کنند، رابطه آنان با مواد غذایی نیز براساس احساسات شکل می‌گیرد.

روش مقابله با این عادت:برای مقابله با این عادت غذایی، از مواد غذایی برای پاداش دادن به کودکان استفاده نکنید یا خوردن دسرها و شیرینی‌ها را به موقعیت‌های خاص اختصاص ندهید. دکتر استاسنکو می‌گوید: «اگر فکر می‌کنید که فرزندتان با مشکل غذا خوردن احساسی مواجه است، به او کمک کنید تا درک بهتری درباره نقش احساسات در شکل‌گیری هوس‌های غذایی کسب کند و روش‌های مقابله با این حالت‌ها را یادبگیرد. در صورت لزوم می‌توانید از مشاور هم کمک بگیرید». علاوه بر این، نحوه صحبت کردن خودتان درباره غذاها را با دقت بررسی کنید و اجازه ندهید که سلیقه‌ها یا سوگیری‌های شخصی شما، کودکان را نسبت به بعضی از غذاها بدبین کند.

چند ترفند: برای کودکان مثال بزنید. از غذاها برای پاداش دادن استفاده نکنید. روش‌های دیگر برای مقابله با احساسات منفی را به کودک آموزش بدهید، مانند صحبت کردن یا ورزش کردن.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.