عوارض کاهش تابش نور خورشید در فصل پاییز

عوارض کاهش تابش نور خورشید در فصل پاییز

با شروع فصل پاییز نور خورشید کمتر می تابد روزها کوتاه شده و با ابری شدن هوا با تابش نور کمتری از خورشید مواجه می شویم. این امر می تواند موجب کاهش ویتامین دی در بدنمان شود همچنین باعث بروز مشکلات روحی از جمله افسردگی خواهد شد برای پیشگیری از این عارضه ها برخی راه حل های پزشکی را با هم می خوانیم.

شروع هر فصل تازه، فرصت بی‌نظیری است برای سازمان‌دهی دوباره به اهدافی که سلامتی شما را تضمین می‌کنند. بنابراین، به‌جای این‌که در روزهای کوتاه‌تر و هوای نسبتا سرد پاییزی در خانه بمانید، از شرایط پاییز برای تقویت سلامتی خودتان استفاده کنید. فقط چند تغییر ساده در رژیم غذایی و برنامه روزانه می‌تواند به شما در این راه کمک کند. در ادامه با چند مورد از این تغییرات ساده اما مهم آشنا می‌شویم.

یکی از ویژگی‌های پاییز این است که نور خورشید را کمتر می‌کند و درنتیجه سطح ویتامین D هم در بدن ما کاهش می‌یابد. به همین دلیل است که مصرف مکمل‌های ویتامین D در فصل پاییز، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.ویتامین D، علاوه بر این‌که سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می‌دارد، توانایی‌های مهم دیگری هم دارد:

تقویت خُلق‌وخو، کمک به درمان مشکلات پوستی مثل آکنه و روزاسه و پسوریازیس، محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های UV خورشید.اگر سطح ویتامین D در بدن شما پایین آمده است، حتما با پزشک درباره مصرف مکمل‌های این ویتامین و اضافه کردن مواد غذایی غنی از ویتامین D مثل زرده تخم‌مرغ، قارچ و ماهی سالمون، مشورت کنید.

کار مهم دیگری که باید انجام دهید، در نظر گرفتن زمان مشخص برای به دست آوردن آرامش و رها شدن از استرس است. این زمان مشخص نباید به مواقع تشدید استرس محدود شود. بنابراین، همیشه در این زمینه فعال باشید. گاهی اوقات بهتر است در سکوت و آرامش به موقعیت‌های استرس‌زا فکر کنید تا بتوانید راه‌های بهتری برای مدیریت آن‌ها بیابید. کارهایی مثل حمام کردن یا مدیتیشن هم می‌توانند به استرس‌زدایی از ذهن شما واقعا کمک کنند.

براساس مطالعه‌ای جدید کمبود ویتامین دِ که مصرف آن در طول فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود، با افزایش علائم افسردگی در ارتباط است .

کمبود این ویتامین همچنین علاوه بر افسردگی با نرمی و پوکی استخوان در ارتباط است. این ویتامین همچنین بر بهبود عملکرد ماهیچه‌ها تاثیر گذار است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.