عوامل ایجاد کننده بیماری عروق کرونر

عوامل ایجاد کننده بیماری عروق کرونر

اگر می خواهید مانع بروز بیماری عروق کرونر در بدنتان شوید،بهتر است با عوامل تاثیرگذار در این زمینه آشنا شوید، از جمله عوامل تاثیرگذار بر بیماری عروق کرونر می توانیم به تنها زندگی کردن ، داشتن رئیس پرخاشگرو سبک زندگی ناسالم اشاره کنیم.

۱.تنها زندگی می‌کنید؟نتیجه ۸ سال مطالعه پژوهشگران دانشگاه آکسفورد بر روی بیش از ۷۰۰ هزار نفر از زنان نشان می‌دهد زنانی که زندگی مشترک دارند، ۲۸ درصد کمتر از کسانی که تنها زندگی می‌کنند، در معرض مرگ بر اثر بیماری قلبی ایسکمیک قرار می‌گیرند.

۲. رئیس شما پرخاشگر است؟ اگر سرپرست یا رئیس کاری شما منفی‌نگر،ناسپاس و علاقه‌مند به سلطه بر کارکنانش باشد، باعث می‌شود که شما تا ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار بگیرید. هر چقدر شادی و آرامش خودتان را بیشتر قربانی خوشنودی رئیسی کنید که خواسته‌های نامتعارفی از شما دارد، اثر منفی بیشتری بر خودتان می‌گذارید.

۳. سبک زندگی نادرستی دارید؟ درست است که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشیدباعث پیری زودرس و سرطان پوست می‌شود، اما این نکته را نباید از یاد برد که دریافت نکردن نور خورشید به اندازه کافی، باعث کمبود ویتامین D می‌شود و این کمبود به قلب شما آسیب می‌رساند. مطالعات اخیر در میان بیمارانی که تحت آنژیوگرافی عروق کرونر قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد کسانی که دچار کمبود ویتامین D هستند، ۳۲ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قرار می‌گیرند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.