فرق عملکرد مغز در خانم ها و آقایان

فرق عملکرد مغز در خانم ها و آقایان

می خواهیم به تفاوت بین فعالیت مغز در مردان و زنان بپردازیم. رفتار اجتماعی و عملکرد مغز بانوان و آقایان با هم تفاوت های چشمگیری دارد. شیوه‌های همکاری کردن مردان با زنان در محیط های اداری مختلف است . فرق عملکرد و فعالیت مغز در خانم ها و آقایان را در ادامه مرور خواهیم کرد.

بررسی تفاوت فعالیت مغز مردان و زنان

تقریبا همه می‌دانیم که وقتی درباره رفتار اجتماعی صحبت می‌کنیم، تفاوت‌های واضحی بین زنان و مردان وجود دارد. یکی از جدیدترین مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد که همکاری کردن با دیگران هم از این قاعده، مستثنی نیست. براساس گزارش Scientific Reports، این مطالعه نشان می‌دهد که وقتی مردان و زنان با همدیگر برای انجام دادن کارها یا وظایف مختلف همکاری می‌کنند،تفاوت‌های قابل توجهی در فعالیت مغزی‌شان وجود دارد. مسئولان تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد می‌گویند که این یافته‌ها می‌توانند تفاوت‌های تکاملی را در همکاری میان مردان و زنان روشن‌تر از قبل کنند.علاوه بر این، نتایج حاصل‌شده می‌توانند به شکل‌گیری استراتژی‌های جدیدی برای بهبود همکاری بین مردان و زنان کمک کنند که خصوصا برای افراد مبتلا به اختلالات خاص مثل اوتیسم مفید و موثر باشد. نتایج نهایی این مطالعه نشان داد علی‌رغم این‌که زوج‌های همکار مرد-زن از نظر عملکرد مغزی با یکدیگر همبستگی ندارند، اما عملکرد همکاری زوج‌های همکار زن-زن به اندازه زوج‌های همکار مرد-مرد خوب است.

درواقع، مساله این نیست که مردان یا زنان در همکاری نسبت به همدیگر بهتر هستند یا نمی‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. نکته مهم این است که فقط شیوه‌های همکاری کردن مردان با زنان تفاوت دارد، وگرنه هر دوی آن‌ها توانایی خوبی در همکاری با خودشان دارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *