فضای درون خودرو آلوده است

فضای درون خودرو آلوده است

برخی روزها که آلودگی هوا شدت پیدا میکند شیشه های خودرو را بالامی کشیم و تصور میکنیم هوای درون خودرو سالم و پاک است در صورتی که مطالعات جدید در مورد هوای داخل خودرو نتایجی عکس این باور را ثابت کرده است،هوای درون وسیله نقلیه بسیار آلوده تر از هوای بیرون است.

یکی از مطالعات اخیر که در سطح شهر لندن انجام شده است، یافته‌های جالبی را درباره آلودگی هوا نشان می‌دهد. براساس این یافته‌ها، ممکن است که رانندگان و مسافران داخل وسایل نقلیه نسبت به عابرین پیاده، در معرض تماس با سطح بالاتری از آلودگی هوا قرار بگیرند. محققان در این مطالعه از دستگاه خاصی به‌نام smogmobile استفاده کردند که در هر دقیقه،از هوای داخل و خارج از وسیله نقلیه نمونه‌برداری می‌کند. داده‌های این دستگاه نشان می‌دهند که سطح نیتروژن دی‌اکسید (NO۲) در داخل وسایل نقلیه با پنجره‌های بسته، به‌طور متوسط ۲۱ درصد بالاتر از هوای بیرون است. درواقع، غلظت NO۲ بیرون از وسایل نقلیه ۶۶ ugm۳ (میکروگرم در هر متر مکعب) بود،‌ درحالی که این میزان در داخل وسایل نقلیه به ۸۰ ugm۳ می‌رسید. دکتر بن بَرت، از اعضای King’s College در لندن، درباره این یافته‌ها می‌گوید:

«پیام این مطالعه برای سلامت عمومی، این است که هیچ فردی نمی‌تواند در داخل خودرو از آلودگی هوا در امان بماند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از دوچرخه یا پیاده‌روی، ما را بیشتر در معرض تماس با آلودگی هوا قرار می‌دهد، اما سطح آلاینده‌ها در فضای بیرون از خودرو تا حد قابل توجهی کمتر از داخل خودرو است».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *