فعالیت های محمدعلی اینانلو در زمینه محیط زیست

فعالیت های محمدعلی اینانلو در زمینه محیط زیست

محمدعلی اینانلو فعالیت های زیادی در زمینه محیط زیست کشور انجام داده است وی در اثر نوعی ضایعه مغزی در سن شصت و هشت سالگی جان خود را از دست داد او از مهمترین طرفداران محیط زیست و جنگلبانان بود. بد نیست با چکیده ای از زندگینامه این مرد بزرگ آشنا شوید.

محمدعلی اینانلو درگذشت! این خبری بود که ظهر دیروز تمام دوستداران محیط زیست و اهالی ورزش را شوکه کرد. اینانلوی ۶۸ ساله، جزو فعالان ۴۰ ساله محیط زیست محسوب می‌شد و خیلی‌ها او را با مستندهای طبیعت‌گردی و محیط زیستی‌اش می‌شناختند.

گزارش‌گری والیبال، بازی در فیلم‌های سینمایی «به رنگ ارغوان» و «ارتفاع پست»، مجری‌گری در رادیو و تلویزیون و کار در مطبوعات از مهم‌ترین فعالیت‌های حرفه‌ای این دوستدار محیط زیست بود.

۵ ماه پیش، یعنی همین شهریور ۹۴ بود که اینانلو در اثر ابتلا به ضایعه‌ای مغزی روانه بیمارستان شد اما طولی نکشید که حالش بهتر شد و حتی اجرای برنامه‌ای در تلویزیون را هم بر عهده گرفت. این در حالی است که متاسفانه مرحوم اینانلو در نخستین ساعت‌های روز ۱۲ دی ۹۴، در اثر ابتلا به سکته قلبی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.

کسی چه می‌داند، شاید تغییرات ناخوشایند زیست‌محیطی و آلودگی‌های پی در پی این روزهای هوای تهران، زمینه را برای مرگ یکی از بزرگ‌ترین حامیان محیط زیست که عمر و عشق خود را پای آن گذاشته بود، فراهم کرد.دکتر مسعود قاسمی متخصص قلب و عروق درباره رابطه آلودگی هوا و ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌گوید که آلودگی هوا می‌تواند باعث غلیظ شدن خون و بالا رفتن احتمال ابتلا به التهاب در بدن بشود و افزایش ضربان شدید قلب،سکته قلبی و کاهش ظرفیت شش‌ها را هم در پی داشته باشد. به عقیده دکتر قاسمی، تمام کسانی که زمینه ناراحتی‌های قلبی را دارند، بیشتر از افراد عادی جامعه در معرض ابتلا به حملات قلبی هنگام رفت و آمد در خیابان‌ها، قرار دارند.بد نیست بدانید که مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی در نواحی آلوده جهان به اثبات رسیده است و برخی مواد آلاینده آثار التهابی روی دیواره داخلی سرخرگ‌ها بر جای می‌گذارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *