فواید آگاهی از آمادگی جسمانی سالمندان

فواید آگاهی از آمادگی جسمانی سالمندان اهمیت بسزایی دارد. برای افراد مسن بالای ۶۵ سال، مناسب است چون در این محدوده سنی باید سالمندان تحرک داشته باشند و کارهای روزانه خود را انجام دهند و در این آمادگی جسمانی باید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط مانند دوچرخه سواری یا پیاده هر هفته، در برنامه خود داشته باشند

آمادگی عضلانی- اسکلتی :

مولفه مهمی در تندرستی و سلامت عمومی  سالمندان است که بهایی کمتر از ارزش واقعی برای آن در نظر گرفته شده است این آمادگی سالمندان را قادر به حفظ استقلال عملکردی می کند ظرفیت های متابولیکی را افزایش می دهد و به حفظ وزن ایده آل کمک می کند.
مشخص شده است که آمادگی عضلانی- اسکلتی پیشرفت بسیاری از بیماریهای عضلانی- اسکلتی مانند اسپرین عضلانی، کمردرد، استئوآرتریت، پوکی استخوان، ناپایداری زانو و شانه و دردهای جسمانی را کند کرده و یا از بروز آنها جلوگیری می کند. برنامه های تمرینات قدرتی بر اساس سطح عملکرد سالمندان و از کمترین به بیشترین مقاومت تنظیم شده اند.
برنامه هایی که شما انتخاب می کند به سطح آمادگی شرکت کنندگان و بودجه شما بستگی دارد. توصیه می شود کلیه سالمندان شروع تمرینات و انواع برنامه هایی که قصد شرکت در آنها را دارند را به اطلاع پزشکان خود برسانند..
افراد کم تحرکی که در ایستادن، راه رفتن، جابه جا شدن و انجام فعالیت ها روزمره مشکل دارند می توانند از برنامه های تمرینی بالا بردن شروع کنند. در این برنامه از وزن بدن شرکت کننده برای بهبود قدرت و دامنه حرکتی بالاتنه و پایین تنه استفاده می شود. شرکت کنندگان می توانند با اجرای تمرینات پا در حالت ایستاده تعادل خود را نیز بهبود بخشند.

افرادی که تحرک بیشتری داشته اما در انجام فعالیت های روزانه از قبیل حمام کردن یا لباس پوشیدن مشکل دارند باید مشارکت خود را از برنامه تمرینات فشاری آغاز کنند که در آن از توپ های کوچکی برای بهبود قدرت بالاتنه استفاده می شود. تمرینات پا در این برنامه نیز وجود دارد که سبب بهبود قدرت و تعادل پایین تنه افراد می شود.

سالمندانی که به دنبال نتایج سریع تری هستند باید در کلاس های تمرینات قدرتی شرکت کنند در این برنامه از دمبل ها و وزنه های مچ پا برای بهبود قدرت، تعادل و سطح عملکرد بالاتنه و پایین تنه استفاده می شود. لازم است کلاس های تمرینات قدرتی را حداقل سه روز در هفته تشکیل دهید. برای دستیابی به نتایج مطلوب سالمندان می توانند پنج روز در هفته نیز در این کلاس ها شرکت کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *