فواید بی نظیر ماست کم چرب

فواید بی نظیر ماست کم چرب

 

ماست کم چرب می تواند در چربی سوزی به شما کمک کند و باعث از بین رفتن چربی های اضافی بدنتان شود. بهتر است محصولات لبنی کم چرب را در برنامه غذایی تان بگنجانید  و با این کار باعث کاهش چربی شکمی خود شوید. برخی راهنمایی های موثر در این زمینه را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

کلسیم به‌خصوص کلسیم لبنی، فرآیند چربی‌سازی بدن را کند می‌کند و به کسانی که قصد کاهش چربی شکمی دارند، توصیه می‌کند که روزانه ۳ وعده محصولات لبنی کم‌چرب یا بدون چربی بخورند.یکی از متخصصان دانشگاه تنسی، رژیم غذایی کم‌کالری خاصی را برای ۳۴ فرد چاق در نظر گرفت. ۱۶ نفر از آنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم قرص کلیسم در روز مصرف می‌کردندو ۱۸ فرد دیگر رژیم غدایی دیگری که کلسیم بیشتری داشت را رعایت می‌کردند که ۱۱۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز با خوردن ماست جذب بدنشان می‌شد. پس از ۱۲ هفته، همه این افراد مقدار زیادی چربی از دست دادند. گروه اول حدود ۳ کلیوگرم از چربی‌هایشان کم شد و گروهی که ماست مصرف می‌کردند، تا ۴.۵ کیلوگرم از چربی‌هایشان از بین رفت.

آزمایشات دقیق‌تر نشان داد که ۶۰ درصد کسانی که رژیم غذایی همراه با ماست داشتند، از چربی‌های شکمی‌شان کم شده بود، در حالی که فقط ۲۶ درصد از افراد گروه اول چربی‌های شکمی از دست داده و دچار سوخت عضلات شده بودند. این محقق معتقد است که کلسیم -به‌خصوص کلسیم لبنی- فرآیند چربی‌سازی بدن را کند می‌کند و به کسانی که قصد کاهش چربی شکمی دارند، توصیه می‌کند که روزانه ۳ وعده محصولات لبنی کم‌چرب یا بدون چربی بخورند. ویژگی مهم کلسیم در فرآیند کاهش وزن این است که عضلات شما را حفظ می‌کند و چربی شما را می‌سوزاند و مثل بسیاری دیگر از رژیم‌های بدون کلسیم، باعث سوختن عضلات شما نمی‌شود.

ماست کم چرب در سوزاندن چربی‌های اضافی به بدن کمک کند و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کند.در این تحقیق افراد چاق سالم شرکت داشتند که به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه از رژیم غذایی کم کالری استفاده کردند که ۵۰۰ کالری کمتر از میزان معمول دریافت کالری بود. یک گروه تقریبا ۱۱۰۰ میلی گرم کلسیم در روز شامل ۳ وعده ماست کم چرب مصرف می‌کرد و گروه دیگر در حدود ۵۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف می‌کرد. پس از گذشت ۱۲ هفته، میزان متوسط کاهش وزن در گروهی که ماست کم چرب استفاده می‌کرد ۶ کیلوگرم بود. همچنین افراد این گروه در حفظ حجم عضلات در وضعیت مناسب دو برابر بیش از گروه دیگر موفق بودند.

به نظر می‌آید کسب کلسیم کافی در رژیم غذایی باعث می‌شود بدن چربی بیشتری را بسوزاند و مقدار چربی جدیدی را که بدن می‌سازد، کاهش دهد. به این ترتیب از دست دادن چربی را با حفظ عضلات کم چرب آسان‌تر می‌سازد و این یک نکته مهم در حین رژیم گرفتن است؛ چرا که شما قصد دارید چربی را از دست بدهید نه ماهیچه را. بنابراین رژیم غنی از غذاهای لبنی کم چرب مانند ماست کم چرب می‌تواند با سوزاندن چربی اضافی بدن باعث کاهش وزن شما شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *