فواید زردچوبه برای رفع جوش و روشن کردن پوست

خواص زیبایی زردچوبه برای پوست

زردچوبه سالیان سال است که به دلیل فواید سلامتی درونی و زیبایی مورد استفاده انسان ها قرار گرفته است. این ماده از قدیم در هندوستان به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده، ضد التهاب و تعدیل کننده رنگ مورد استفاده قرار می گرفته است. زردچوبه خاصیت ضد پیری هم دارد زیرا سرشار از ویتامین هایی است که باعث احیای پوست و تولید کلاژن می شود. این ماده رادیکال های آزاد روی سطح پوست را از بین می برد و از پوست در مقابل آسیب های اشعه ماوراء بنفش و محرک های محیطی محافظت می کند.

فواید زردچوبه برای رفع جوش و روشن کردن پوست

حتی کسانی که پوست حساسی دارند هم می توانند از این ماده استفاده کنند. با خواندن این مطلب یاد میگیرید که چگونه از زردچوبه در روتین زیبایی خود استفاده کنید.

زردچوبه برای جوش ها
زردچوبه خاصیت ضد التهاب دارد بنابراین می توان آن را برای درمان التهاب و جوش ها ی صورت استفاده کرد. زردچوبه نوعی لایه بردار هم می تواند باشد و در درمان نشانه های پیری و پاکسازی منافذ پوست بسیار فعال است. تنها نکته منفی زردچوبه این است که خیلی زود روی پوست و لباس لکه به جا می گذارد که با شستن تمیز و سریع از بین می رود.

فواید زردچوبه برای رفع جوش و روشن کردن پوست

ماسک زردچوبه برای جوش
مواد لازم: به اندازه یک سر انگشت زردچوبه و یک قاشق غذاخوری موز له شده

نحوه استفاده: ماسک را روی پوست تمیز بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشوئید.

زردچوبه ضد باکتری و آنتی اکسیدان است و موز سرشار از پتاسیم، زینک و ماده روتین است و برای تسکین التهاب بسیار مفید است. آنزیم های طبیعی این ماسک برای درمان جوش ها مفید است.

زردچوبه برای درمان لکه های تیره و تغییر رنگ در پوست
زردچوبه خاصیت تعادل رنگ دارد ظاهر پوست را متعادل می کند. از طرفی خاصیت آنتی اکسیدان این ماده باعث می شود تاثیرات منفی برنامه های غذایی ناسالم را از بین ببرد.

ماسک گلیکولیک اسید
مواد لازم:

۱ قاشق چای خوری شکر قهوه ای
۱ قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی
½ قاشق چای خوری آبلیمو
۱/۸ قاشق چای خوری زردچوبه
چای سبز گرم
این مواد را با هم ترکیب کنید و به پوست بمالید. پس از ۱۲ الی ۱۵ دقیقه بشوئید.

زردچوبه خاصیت آنتی پیگمنتیشن لیمو و شکر قهوه ای را تقویت می کند که هر دو منبع آلفا هیدروکسی اسید (گلیکولیک اسید و اسید سیتریک) هستند. آلفا هیدروکسی اسید با لایه برداری پوست باعث می شود لایه های سالم زیرین پوست سریع تر به سطح پوست بیایند.

زردچوبه برای چین و چروک ها و علائم پیری پوست
زردچوبه به عنوان آنتی اکسیدان آسیب هایی که رادیکال های آزاد به پوست می رسانند را از بین می برد. به عنوان زمانی که بیش از حد در معرض نور خورشید قرار می گیرید آسیب های رادیکال های آزاد به شکل چین و چروک و خشکی و لکه روی پوست بروز داده می شوند و این ماسک می تواند در از بین بردن چنین آسیب هایی موثر باشد.

ماسک انگور و زردچوبه
۲ قاشق چای خوری انگور له شده
۱ قاشق چای خوری چای سیاه
¼ قاشق چای خوری پودر زردچوبه
۱ قاشق چای خوری شکر قهوه ای
آب گل رز به اندازه کافی
مواد را با هم ترکیب کنید و به پوست بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه تمیز بشویید.

این ماسک خانگی از خاصیت آنتی اکسیدان انگور، چای و زردچوبه بهره می برد و در پوست تاثیرات شگفت انگیزی می گذارد. / بدونیم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

۱ نظر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.