فواید سلامتی مصرف میگو

فواید سلامتی مصرف میگو

در حالی که میگو ممکن است کوچک باشد، میگو، بسیار پر طرفدار است و این غذای مغذی خوشمزه و شفا بخش جزو محبوب ترین و یک چهارم غذاهای دریایی در ایالات متحده است. میگو خام در طیف گسترده ای از رنگ ها بسته به انواع مختلف وجود دارد. آن می تواند صورتی، خاکستری، قهوه ای یا زرد باشد. پس از پخت و پز، گوشت این مواد غذایی ممکن است کرم و یا صورتی رنگ شود. میگو به صورت پخته شده، سرخ شده و یا بخار پز مصرف می شود. در این مطلب برخی از مزایای این غذای پرطرفدار را بررسی می کنیم.

خواص تغذیه ای میگو

گفته می شود ۸۵ گرم میگو ۸۵ کالری را برای بدن فراهم می کند در حالی که ۲۰ گرم پروتئین، کمتر از یک گرم کربوهیدرات و چربی و ۱۲۰ میلیگرم کلسترول را تامین می کند. میگو همچنین منبع مهمی از آساتکسانتین رنگدانه قرمز رنگ میگو، اسید چرب امگا ۳ و سایر مواد مغذی ارزشمند از جمله سلنیوم، ویتامین B12، فسفر و ویتامین D می باشد.

کاهش وزن و نگهداری

میزان کالری موجود در میگو کم است، در حالی که پروتئین و شمار مواد مغذی آن زیاد است. مصرف مواد غذایی با مواد مغذی و پروتئین بالا به طور مداوم برای کاهش وزن همراه با حفظ توده بدن سالم و لاغر همراه می شود.

سلامت چشم

آساتکسانتین نشان داده است که یک ماده ارزشمند در حفظ سلامت چشم، از جمله محافظت از شبکیه در برابر آسیب اکسیداتیو، به ویژه از قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد است. داده های اولیه نشان می دهد که آساتکسانتیون، همراه با سایر مواد مغذی، می تواند مشکلات مربوط به مرکز چشم را بهبود بخشد.

بهبود قدرت استخوان

میگو و صدف ها حاوی فسفر و ویتامین D هستند. مواد مغذی عرضه شده به همراه کلسیم می توانند به تقویت استخوان ها کمک کنند و پس از آن خطر ابتلا به شکستگی های استخوانی و پوکی استخوان را کاهش دهند.

تقویت کننده حالت و سلامت مغز

میگو حاوی تریپتوفان است که تصور می شود هورمون افزایش خلق و خوی معروف به سروتونین است. ترکیبی از امگا ۳ و ویتامین B12 موجود در میگو می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد، آن را تیز و هشیار کرده و از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

خواص آنتی اکسیدانی قوی اسید چرب امگا ۳ و آساکسانتین ممکن است اثر محافظتی و مهار کننده روی سرطان داشته باشد، بنابراین رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

 حفاظت از پوست

همراه با کرم های ضد آفتاب و سایر اقدامات محافظت کننده پوست، مکمل آساتکسانتین می تواند باعث کاهش چین و چروک همراه با بهبود خاصیت الاستیک و ایجاد رطوبت پوست شود. آساتکسانتین همچنین می تواند آسیب پوستی ناشی از نور ماورای بنفش (UV) کاهش دهد و در نهایت باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

محافظت در برابر بیماری های قلبی

اگر چه محتوای کلسترول بالا موجب نگرانی در مورد مصرف میگو می شود، تحقیقات نشان می دهد که واقعا مصرف صحیح آن موجب آسیب نمی شود. در واقع، میگو می تواند به دلیل محتوای

اسید چرب امگا ۳ از بیماری قلبی پیشگیری کند، همچنین آزمایشات نشان می دهد مصرف میگو می تواند باعث کاهش کلسترول LDL (یا “بد”) و تری گلیسیرید شود، در حالی که موجب بالا بردن کلسترول HDL (یا “خوب”) است. کلسترول میگو همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ را تأمین می کند، که به علت نقش آن در سلامت قلب و خواص ضد التهابی شناخته شده است.

تندرستی بانوان

میگو می تواند یک ماده غذایی جامع برای سلامت زنان باشد. نشان داده شده است که آساتکسانتین موجب کاهش گر گرفتگی، درد مفاصل و خستگی چشم ها می شود که اغلب در طول دوره یائسگی رخ می دهد. سهم اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است علائم سندرم پیش از قاعدگی که همچنین به عنوان   PMS شناخته می شوند، از جمله تغییرات خلقی، سینه های ملایم، میل به غذا، خستگی، تحریک پذیری و افسردگی را کاهش دهند.

میگو یک منبع عالی از سلنیوم است و این باعث خنثی شدن اثرات زیان بار رادیکال های آزاد در بدن می شود که علت اصلی سرطان و سایر بیماری های دژنراتیو است. میگو همچنین دارای ویژگی های ضد التهابی است که می تواند باعث کاهش تورم لثه شود.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.