خواص خوردن کاهو برای سلامتی

کاهو

کاهو حاوی تنها ۱۵ کالری برای هر ۱۰۰ گرم یا ۱٪ از مبلغ توصیه شده روزانه است.

این سبزی کم کالری بدون کلسترول و تقریبا بدون چربی است. کاهو ۲٪  DRA کربوهیدرات ها و ۲٪  DRA  پروتئین ها را تولید می کند.

کاهو منبع عالی از ویتامین A و K است. دارای ۲۴۷٪  DRA ویتامین A و ۱۰۵٪  DRA ویتامین K است.

به جز ویتامین A، کاهو حاوی B -کاروتن فراوان است که توسط بدن به ویتامین های A تبدیل می شود. آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند تا پوست و غشای مخاطی را سالم نگه دارند.

از سوی دیگر ویتامین K در ساخت پروتئین های لازم برای لخته شدن خون حیاتی است. آخرین مطالعات همچنین نشان داد که ویتامین K نقش مهمی در تشکیل استخوان دارد.

این منبع خوبی از ویتامینC، آنتی اکسیدان است که به منظور توسعه مقاومت بدن شما را از عوامل مضر محافظت می کند. کاهو حاوی  ۹.۵٪ DRA فولات است که به ایجاد سنتز DNA در بدن کمک می کند. همچنین برای عملکرد مغز بسیار مهم است، زیرا بر سلامت روحی و روانی تاثیر می گذارد.

اهمیت داشتن فولات کافی در بدن را می توان با نقص کودکان در مادرانی که اسید فولیک به اندازه کافی دریافت نکرده اند، ثابت کرد. این سبزی همچنین با مقدار خوب پتاسیم تامین می شود که عملکرد طبیعی بافت ها، اندام ها و سلول ها را تضمین می کند.

حضور پتاسیم در غذائی که می خوریم ضروری است تا کمبود سدیم را جبران کنیم. کاهو همچنین غنی از مواد معدنی فراوانی به خصوص آهن و منگنز است.

این شامل ۱۱٪  DRA منگنز و ۱۰٪  DRA آهن است. منگنز معمولا در استخوان ها و کبد یافت می شود و متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات های بدن را در هنگام تنظیم قند خون انجام می دهد. این همچنین در حال مبارزه با رادیکال های آزاد است که DNA و غشاهای سلولی را تهدید می کنند.

در عین حال آهن در ابتدا در گلبول های قرمز یافت می شود. این کمک می کند تا اکسیژن را به هر سلول بدن منتقل کند. سایر مواد معدنی موجود در کاهو شامل فسفر (۴٪ DRA)،کلسیم (۳.۵٪ DRA) و مس و منیزیم (۳٪ DRA) هستند.

کاهو به علت توانایی خود در ترویج از دست دادن وزن، در ساخت سالاد کم کالری مورد استفاده قرار می گیرد. این یک منبع کامل از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی در محتوای بسیار کم کالری است.

صرف نظر از این واقعیت که کم کالری است، خوردن کاهو به طور منظم می تواند مزایای سلامتی را برای بدن به ارمغان بیاورد.

 تشویق به کاهش وزن

کاهو دارای فیبر زیادی است که موجب کمک به هضم و ثبات کالری در بدن می شود.

به همین دلیل است که این میوه یک عنصر رایج در سالاد ها است چرا که برای سلامت انسان بسیار مفید است. علاوه بر محتوی فیبر بالا، آن نیز غنی از سلولز است. این باعث می شود که اشتهای شما کاهش یابد و سیر شوید.

این امر باعث کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش وزن خواهد شد. این سبزی نیز بسیار کم کالری است که مانع توسعه چربی های ناخواسته می شود.

بهبود سلامتی قلب

کاهو منبع خوبی از ویتامین C و بتا کاروتن است که با هم مانع از اکسیداسیون کلسترول می شوند.

اکسیداسیون کلسترول چیست؟ این فرآیند تولید کلسترول LDL را افزایش می دهد که باعث ایجاد سطح بالای قند در بدن و همچنین کاهش دیواره های رگ های خونی می شود.

دیواره رگ های خونی ضعیف باعث ایجاد لخته های خون می شوند که احتمالا منجر به حمله قلبی و بیماری های مختلف قلبی می شود.

کاهو همچنین دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که چربی های طبیعی بدن را تنظیم می کنند.

درمان بی خوابی

اگر شما با عدم خواب کافی و راحت مواجه هستید، احتمالا کاهو را در برنامه رژیم غذایی خود قرار نداده اید.

این سبزی دارای لکتوکاریوم است. این ترکیبات به آرامش بخشیدن بدن کمک می کنند.

 پوست را احیا می کند

محتوای ویتامین A در کاهو بسیار بالا است که نیاز روزانه ویتامین A بدن را تامین می کند.

این ویتامین باعث پیشرفت رشد و رشد سلول های سالم می شود. این سبزیجات پوست را در سطح سلولی ترمیم و احیا می کنند.

علاوه بر این کاهو همچنین دارای ویتامین E است که پوست را از اثرات مضر تابش خورشید محافظت می کند.

شما می توانید اطمینان حاصل کنید که پوست شما از اشعه ماوراء بنفش محافظت می شود. خوردن کاهو به صورت روزانه باعث می شود که پوست شما زیبا به نظر برسد.

 زیبایی مو

اگر بدن مواد مغذی لازم را دریافت می کند، آن را از داخل به خارج نشان می دهد. این توجیه می کند چرا خوردن کاهو برای تغذیه پوست و مو توصیه می شود. کاهو دارای مواد مغذی مختلفی است که به رشد مو و سلامتی کمک می کنند.

این سیلیکون، فسفر و گوگرد است که باعث آسیب دیدگی مو مانند ریزش مو و موارد دیگر می شود.

افزایش میزان متابولیسم

۲۰ درصد ارزش غذای کاهو به خاطر پروتئین است. پروتئین نقش مهمی در بدن انسان بویژه در سوخت و ساز دارد.

افزایش میزان متابولیسم منجر به هضم مناسب، حرکت منظم روده و کاهش وزن می شود.

مدیریت وزن برای سلامتی کلی بسیار مهم است زیرا بدست آوردن وزن بیش از حد می تواند باعث چاقی شود و بیشتر باعث بیماری های جدی مانند بیماری دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود.

استخوان های سالم

این سبزی منبع عالی ویتامین K است که به تعمیر و نگهداری سلول های استخوان ها کمک می کند.

آن استخوان های شما را قوی و سالم نگه می دارد، به خصوص اگر به شدت درگیر ورزش و سایر فعالیت های شدید جسمانی هستید.

 افزایش مقاومت بدن

کاهو غنی از ویتامین C است که آنتی اکسیدانی قوی و موثر است و بدن را قادر می سازد تا از بیماری های معمول و عفونت هایی مثل سرفه، آنفولانزا، سرما و سایر بیماری ها جلوگیری کند.

مصرف کاهو باعث تقویت مقاومت بدن می شود به طوری که شما به راحتی بیمار نخواهید شد. سیستم شما توانایی حذف سموم مضر را دارد.

تثبیت سلامت چشم

زئاکسانتین یک کاروتنوئید است که سلامت چشم را بهبود می بخشد و از آسیب دیدگی، ARMD، نابینایی مرتبط با سن و موارد مشابه محافظت می کند. کاهو در زئاکسانتین بالا است که توسط  شبکیه جذب می شود که به بهبود کلی سلامت چشم کمک می کند.

اگر بخواهید یک چشم تیزبین و سالم داشته باشید، مصرف منظم کاهو بسیار مهم است.

کاهو دارای مواد مغذی فراوانی می باشد که برای بسیاری از انسانها مفید است. به غیر از خواص ذکر شده در بالا، این سبزی همچنین دارای منیزیم، کلسیم، پتاسیم و آهن است که باعث افزایش سلامتی به طور کلی می شود.

اگر می خواهید در طول سال ها سالم بمانید، مصرف کاهو روزانه ضروری است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.