فواید سلامتی مصرف کلم

فواید سلامتی مصرف کلم

علم تغذیه مدرن قدرت زیاد کلم را به دلیل محتوای بالای گوگرد و ویتامین C آن می داند. اگر شما می خواهید پوست زیبا و درخشان و سیستم ایمنی بدنی به اندازه کافی قوی داشته باشید، مصرف این سبزیجات بسیار مغذی اما معمولی را فراموش نکنید. برخی از مزایای آن در اینجا آمده است.

آن برای کاهش وزن ایده آل است. کلم پخته شده فقط ۳۳ کالری در هر فنجان دارد، کم چربی و دارای فیبر زیاد است.

آن یک غذای مفید برای مغز است. کلم پر از ویتامین K و آنتوسیانین است که به عملکرد و تمرکز ذهنی کمک می کند. این مواد مغذی همچنین از آسیب عصبی جلوگیری می کند و پیشگیری در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل را بهبود می بخشد. کلم قرمز دارای بالاترین مقدار این مواد مغذی قدرتمند است.

کلم دارای مقدار زیاد ماده معدنی گوگرد است. کلم به خشک کردن پوست های چرب و آکنه کمک می کند. گوگرد برای ایجاد کراتین، یک ماده پروتئینی ضروری برای موهای سالم، ناخن و پوست است.

کلم کمک می کند تا بدن را سم زدایی کنید. مقدار بالای ویتامین C و گوگرد در کلم موجب حذف سموم (رادیکال های آزاد و اسید اوریک) می شود که عوامل اصلی آرتروز، بیماری های پوستی، روماتیسم و ​​نقرس هستند.

کلم دارای ترکیبات پیشگیرانه سرطان معروف لوپئول، سینگرین و سولفورفان است. آنها فعالیت آنزیم را تحریک می کنند و رشد تومورهای سرطانی را مهار می کنند. یک مطالعه در مورد زنان نشان می دهد افزودن سبزیجاتی مانند کلم به رژیم غذایی افراد با کاهش سرطان سینه همراه بوده است.

آن کمک می کند تا از فشار خون بالا جلوگیری شود. محتوای پتاسیم بالا با گشاد کردن عروق خونی به کاهش فشار خون کمک می کند.

از کلم برای تسکین سردرد استفاده کنید. یک فشرده گرم ساخته شده با برگ کلم می تواند به کاهش سردرد کمک کند. برگ کلم را له کنید، در یک پارچه قرار دهید و روی پیشانی قرار دهید. همچنین، نوشیدنی آب کلم خام (۵۰-۲۵ میلی لیتر) به صورت روزانه برای درمان سردرد مزمن مفید است.

ابتلا به زوال عقل با استفاده از کلم، کاهش یافته است.

کلم ضد التهابی و تنظیم کننده قند خون است. گفته می شود رنگدانه های طبیعی قرمز (بتالین) آن باعث کاهش سطح قند خون و افزایش تولید انسولین می شوند. بتالین دارای خواص ضد التهابی قوی است.

کلم منبع عالی از ویتامینC، ویتامین ضروری برای عملکرد سالم بسیاری از سیستم های داخلی بدن است. آن همچنین مقدار زیادی ویتامین B را فراهم می کند.

کلم مانند تمام سبزیجات نیز کمک می کند تا مقدار لازم فیبر غذایی تامین شود. فیبر ضروری است نه فقط برای حفظ یک سیستم گوارش سالم، بلکه برای بخشی که در کمک به بدن ما برای جذب مواد مغذی ضروری نقش دارد.

کلم نیز سطح قابل توجهی از یک ماده به نام گلوتامین، یک نوع اسید آمینه است که دارای خواص ضد التهابی کاملا قوی است. سطوح گلوتامین به طور خاص در کلم قرمز بالا هستند.
به همین دلیل کلم قرن ها در درمان های طبیعی و داروهای سنتی استفاده شده است.
گلوتامین به محافظت از سلول ها کمک می کند و مانع از پاره شدن ماهیچه ها می شود. این همچنین متابولیسم پروتئین را افزایش می دهد که یک اسید آمینه مهم برای افرادی است که سعی دارند عضلات قوی داشته باشند.

حضور مواد شیمیایی Indole-3-Carbinol، تقویت کننده تعمیرDNA، یکی دیگر از عواملی است که کلم را در فهرست مواد مفید برای سلامتی قرار می دهد.

گرچه هنوز شواهد قطعی وجود ندارد، اما مواد موجود در کلم ممکن است به مهار رشد سلول های سرطانی کمک کنند. با این حال، تمام نشانه ها نشان می دهد که فقط کلم آب پز یا خام این خواص را حفظ می کنند و با پخت و پز طولانی مدت از بین می روند.

کلم می تواند زخم های گوارشی را درمان کند. کلم حاوی گلوکوزینولات است که به التهاب در بدن کمک می کند. آب کلم به طور سنتی برای درمان زخم معده توصیه شده است. تحقیقات نشان می دهد که آب کلم خام حاوی” عامل بهبود زخم معده” است که همچنین به عنوان ویتامین U شناخته شده است، که توضیح می دهد که چرا آب کلم برای درمان زخم معده موثر است.

نکته:

کسانی که دارای مشکلات تیروئید هستند باید از خوردن مقادیر زیادی کلم جلوگیری کنند. آن با جذب ید در بدن که مورد نیاز غده تیروئید است، تداخل دارد.

اختصاصی روزنه آنلاین – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *