فواید مصرف سالاد میگو

فواید مصرف سالاد میگو

از  ویتامین های موجود در سالاد میگو می توانیم به ویتامین B۱۲، ویتامین D، سلنیوم و پروتئین اشاره کنیم. غالبا کسانی که در رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی میکنند بیشتر از این سالاد میل میکنند. بد نیست با خواص و ارزش تغذیه ای سالاد میگو بیشتر بدانید.

وقتی کلمه سالاد را می‌شنویم، احساس می‌کنیم که سالم‌ترین غذا را خواهیم خورد که هیچ ضرری ندارد. اما متاسفانه بسیاری از سالادها همراه می‌شود با نودل‌های پخته‌شده، انواع سس‌های پُرچرب و خامه‌ها که همگی مقدار زیادی چربی‌های ناسالم دارند و حاوی کالری بدون ارزش تغذیه‌ای هستند. از طرف دیگر، بعضی‌ها فکر می‌کنند سالاد یعنی فقط چند سبزیجات که در کنار هم خورده شوند! این گزینه شاید در نظر اول خیلی سالم به نظر برسد،

اما چون اصلا جذابیتی ندارند و رضایت‌بخش نیستند، باعث می‌شوند که فرد بعد از سالاد، به سمت میان‌وعده‌های ناسالم و غیر ضروری برود. درست برنامه‌ریزی نکردن برای وعده‌های غذایی و پُرخوری کردن در بعضی وعده‌ها یا میان‌وعده‌ها می‌تواند باعث افزایش ناگهانی و غیرقابل کنترل سطح قند خون شود

که نتایج منفی بسیاری برای دیابتی‌ها دارد. با توجه به نکاتی که گفته شد، اگر می‌خواهید از سالاد به‌عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده کنید، باید ترکیب مغذی و جذابی از مواد غذایی مختلف داشته باشید. از طرفی باید پروتئین بدون چربی مثل سینه مرغ گریل‌شده، میگو، پنیر خرد شده و لوبیا در سالاد بریزید، و از طرف دیگر، سبزیجاتی مثل اسفناج، ریحان بنفش، جوانه گندم و مغزهای خام خرد شده.

میگوها از خانواده سخت پوستان هستند و غالبا در دریا زندگی می کنند. میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری به ویژه آهن و فسفر دارد که برای کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.

میگو منبع عالی ویتامین B۱۲، ویتامین D، سلنیوم، پروتئین با کیفیت بالا، چربی های غیر اشباع و آهن و نیاسین است.

ویتامین D۳ به طور طبیعی در فراورده های حیوانی یافت می شود که غنی ترین آنها روغن ماهی است. سلنیوم در انواع غذاهای دریایی موجود است و آثار آنتی اکسیدانی آن در جلوگیری از سرطان موثر است.

سلنیوم در نوسازی و ترمیم بخش های تخریب شده DNA اهمیت دارد و در فعالیت آنزیم گلوتاتیون پراکسیداز دخالت دارد که در کبد مواد سمی را خنثی می کند.مصرف روزانه ۱۲۰ گرم میگو ۷/۸۱ درصد نیاز روزانه به سلنیوم را برطرف می کند.میگو حاوی آمینو اسید تریپتوفان است و این آمینو اسید در بدن تبدیل به نیاسین (ویتامین B۳) می شود و در کل نیاسین میگو را بالا می برد.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *