فواید مصرف غذاهای پروتئین بالا

فواید مصرف غذاهای پروتئین بالا

 

مصرف غذاهای پروتئین بالا تاثیر زیادی بر سلامت قلب و عروق ما خواهد گذاشت. سعی کنید بیشتر از پروتئین های گیاهی استفاده کنید تا به حجم عضلات و افزایش روند چربی سوزی بدنتان بیشتر کمک کنید. استفاده از این منابع غذایی برای رشد و ترمیم عضلات بدن بسیار ضروری است.

محققان دانشگاه East Anglia اعلام کردند که خوردن غذاهای پروتئین بالا و سرشار از آمینو اسید می‌تواند به‌اندازه ترک کردن سیگار یا ورزش کردن، سلامت قلبی-عروقی را تقویت کند.به نظر آن‌ها کسانی که با خوردن انواع گوشت‌ها و پروتئین‌های گیاهی، آمینو اسید دریافت می‌کنند، فشار خون مطلوب‌تری دارند و حتی شریان‌های بدن‌شان سختی و گرفتگی کم‌تری پیدا می‌کند. این محققان به بررسی تاثیر هفت آمینو اسید بر سلامت قلبی-عروقی در میان ۲ هزار خانم پرداختند که از نظر سلامت، وضعیت مطلوبی داشتند.در طی انجام این مطالعه، رژیم غذایی آنان مورد نظارت قرار گرفت و وضعیت فشار خون و گرفتگی و سختی عروق خونی‌شان نیز بررسی شد. نتایج نهایی نشان داد که خوردن آمینو اسیدها به کاهش فشار خون و رفع گرفتگی عروق خونی کمک می‌کند اما منبع غذایی این آمینو اسیدها اهمیت زیادی دارد.

آمینو اسیدهایی که از منابع پروتئینی گیاهی به دست می‌آیند بیشتر می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند و مصرف پروتئین‌های حیوانی می‌تواند باعث رفع گرفتگی عروق خونی شود. این محققان توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهید خطر بیماری‌های قلبی-عروقی را کم‌تر کنید، حتما مصرف گوشت قرمز، ماهی، محصولات لبنی، لوبیا، عدس، کلم بروکلی و اسفناج را جدی بگیرید. مثلا می‌توانید روزانه ۷۵ گرم گوشت قرمز، ۱۰۰ گرم ماهی سالمون و ۵۰۰ میلی‌لیتر شیر کم‌چرب بنوشید.

اگر در فکر سوزاندن چربی‌های اضافه بدن و کاهش وزن خود بوده و یا در صدد تقویت و یا افزایش عضلات خود هستید، باید بدانید که بدون مصرف پروتئین موفق نخواهید شد.

پروتئین‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل تشکیل دهنده ساختار بدن هستند و مصرف آنها برای کنترل سوخت و ساز و پروسه‌های حیاتی بدن، لازم و ضروری است.

امروزه با تاکید متخصصان رژیم‌های غذایی بر خوردن غذاهای کم چرب و کم کالری، پروتئین نیز که یکی از عناصر اصلی در کاهش وزن است، از رژیم غذایی افراد حذف شده و یا مصرف آن به حداقل رسیده است. مطالعات نشان می‌دهند که کاهش یا عدم مصرف غذاهای پروتئین‌دار، منجر به پرخوری و اضافه وزن می‌گردد. علاوه بر این مصرف پروتئین برای رشد و ترمیم عضلات بدن ضروری است.

اگر می‌خواهید یک برنامه غذایی سالم داشته باشید، در نظر بگیرید که ۱۰ تا ۳۵ درصد از غذای دریافتی روزانه شما را بایستی پروتئین‌ها تشکیل دهند. این میزان برای خانم‌ها روزانه ۴۶ گرم و برای آقایان ۵۶ گرم است. اگر انتخاب‌های غذایی درستی در طول روز داشته باشید،


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *