فواید میوه های زمستانی برای پوست – انار و خرمالو

خواص و فواید میوه های زمستانی

خواص و فواید میوه های زمستانی ( انار و خرمالو )

این بخش، اختصاص دارد به معرفی برخی از خواص و فواید میوه های زمستانی . اینبار در نظر داریم در بین میوه های زمستانی، انار و خرمالو را از نظر خاصیت های آن مورد بررسی قرار دهیم.

فواید انار - ماسک انار

انار میوه ای است که در وصف آن بسیار دیده و شنیده ایم.

انار آنتی اکسیدان بسیار بالایی داشته و  در کاهش میزان چین و چروک پوست نقش بسیار موثری ایفا می کند.. این میوه با از بین بردن خطوط تازه ایجاد شده تاثیر زیادی در بهتر دیده شدن پوست صورت دارد. پوست انار داری خواص بسیار خوبی است اما اگر نمی توانید از پوست ان استفاده کنید از دانه های آن استفاده نمایید. در اغلب مواد آرایشی از دانه های انار بهره گرفته می شود.

 

ماسک انار

اگر می خواهید در خانه ماسکی ساده و کاربردی از انار داشته باشید مواد زیر را با هم مخلوط کرده و یک ماسک مناسب از انار تهیه نمایید:

یک عدد انار رسیده

۶ قاشق چایخوری ماست

این دو را با هم خوب مخلوط نمایید و پس از پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست تان این ماسک را روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه خوب آن را بشویید حالا پوستی جوان و زیبا خواهید داشت.

 


 

فواید خرمالو - ماسک خرمالو

در زمستان علاوه بر انار، خرمالو هم میوه ای است که به وفور یافت می شود. می توانید با خرمالو هم ماسکی برای صورتتان تهیه کنید و از این میوه هم برای ماسک سازی استفاده نمایید.

ماسک خرمالو

ماسک خرمالو را می توانید به چند روش تهیه کنید.

یک روش ترکیب خرمالو با روغن زیتون و شکر است که علاوه بر پاکسازی پوست باعث شفافیت پوست و لطافت ان هم می شود.

در روش دوم می توانید خرمالو را با زرده تخم مرغ و آب لیموی تازه مخلوط کنید و کمی شیر هم به ان بیفزایید و روی پوستتان بمالید. این ماسک می تواند در از بین بردن جوش های پوستی هم به شما کمک کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *