قرص های مسکن چه تاثیری در دوران بارداری دارد؟

قرص های مسکن چه تاثیری در دوران بارداری دارد؟

تاثیر قرص های مسکن در دوران بارداری

در مطلب زیر در مورد تاثیر داروها و قرص های مسکن در دوران بارداری صحبت شده است این قرص های تاثیر بسیار مخرب و وحشتناکی بر روی جنین دارد که در مطلب زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

در یکی از تحقیقات پزشکی اخیر، محققان پرونده پزشکی بیش از ۱۱۲ هزار نفر از زنان ایالت تنسی آمریکا را در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. طبق آمار به‌دست‌آمده حدود ۲۸ درصد از این زنان حداقل یک بار از مسکن‌های بدون نسخه پزشک استفاده کرده بودند. مسکن‌های مورد استفاده این زنان بیشتر شامل عناصری از هیدروکدون،

اکسی‌کدون، کدئین و مورفین بوده است و بعضی از آن‌ها هم سیگار می‌کشیده‌اند یا داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کرده‌اند. با بررسی تاثیر این عناصر مسکن بر جنین‌های این زنان باردار مشخص شد که این کار، احتمال تولد زودرس نوزاد یا کوچک بودن جسم نوزاد را بسیار زیاد افزایش می‌دهد. این مسئله متخصصان امریکایی را به‌شدت درباره وضعیت نوزادان آینده‌شان نگران کرده است.

تحقیقات آنان نشان می‌دهد که مصرف داروهای مسکن بدون نسخه در طول ۱۵ سال گذشته در آمریکا دو برابر شده است. از نظر این پزشکان زنانی که دست به مصرف خودسرانه و بدون نسخه مسکن‌ها می‌زنند، با سردردها، میگرن‌ها و مشکلات عضلانی یا معضل‌های اسکلتی متعددی مواجه می‌شوند. همچنین بیشتر ممکن است دچار افسردگی شوند یا با اختلال‌های اضطرابی روبه‌رو شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *