لاغری و تناسب اندام با مصرف موز

لاغری و تناسب اندام با مصرف موز

اگر قصد لاغری و تناسب اندام دارید بهتر است از میان میوه ها به مصرف موز روی بیاورید این میوه خوشمزه فواید درمانی زیادی در بردارد و می تواند به چربی سوزی شما نیز کمک زیادی بکند. ویتامین ها و املاح معدنی موجود در موز  می توانند به درمان یبوست و مشکلات گوارشی شما تاثیراتی فوق العاده بگذارند.

زمان های قدیم در طب پزشکی چینی، موز به عنوان نرم کننده دستگاه گوارش و ریه ها مصرف می شد. همچنین برای درمان یبوست ، زخم ها و سرفه  های خشک توصیه می شد و در آن موقع موز را به صورت سوپ های غلیظ مصرف می کردند.

مصرف یک موز متوسط در روز از یبوست جلوگیری می کند و مانع از اختلال حواس در دوران پیری  می شود. موز کال و نرسیده خاصیت قابض کنندگی و جمع کنندگی دارد که در درمان اسهال به کار گرفته می شود.

موز به عنوان منبع انرژی فاقد کلسترول به پایین نگه داشتن فشار خون  کمک می کند.همچنین از بیماری های قلبی  جلوگیری می کند و در تنظیم قند خون مؤثر است.

کربوهیدرات موجود در موز، سریعاً در دستگاه گوارش هضم و جذب شده و وارد خون می شود. این عمل باعث می شود ماهیچه هایی که در حال فعالیت هستند، سریعاً انرژی خود را تأمین کرده و شادابی و طراوت خود را به دست آورند. به خاطر جذب سریع قند، موز شاخص گلیسمی بالایی دارد، لذا برای افراد مبتلا به دیابت  توصیه نمی شود.

موز کال و نرسیده برای افراد دیابتی که بایستی میزان قند خون خود را ثابت نگه دارند بسیار مفید است؛ زیرا موز کال ۲ گرم قند و ۲۳ گرم نشاسته دارد، برخلاف موز رسیده که دارای نشاسته ای به نام نشاسته مقاوم است که در روده کوچک هضم نمی شود.

معمولا وقتی که اسم ویتامین C را می‌شنویم، ذهن‌مان به سمت مرکباتی مثل پرتقال و گریپ‌فروت می‌رود؛ اما نباید اهمیت خوردن موز را برای دریافت این ماده مغذی مهم فراموش کرد.یک موز متوسط تا ۱۷ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند و این حجم از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند نقش مهمی در حفظ توانایی سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

ضمن این‌که خوردن موز می‌تواند به تولید بیشتر کلاژن کمک کند و از این طریق ساختار پوست را در حالت بهتری قرار دهد.وقتی که عصرها به یک تقویت‌کننده سریع نیاز دارید که علاوه بر انرژی‌زا بودن بتواند شما را سیر کند، حتما موز بخورید. موز به‌خاطر کربوهیدرات‌های سالم و فیبرهای خوبی که دارد، می‌تواند میان‌وعده خیلی خوبی برای شما باشد.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بو کردن بعضی از غذاهای خاص در مواقع گرسنگی می‌تواند به مغز این‌طور وانمود کند که واقعا آن غذا را خورده‌اید. یکی از این غذاهای خاص، موز است.پس اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که موز می‌تواند چه‌قدر برای کاهش وزن مفید باشد، دفعه بعدی وقتی گرسنه هستید حتما یک موز را بو کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *